Als ik geld stort aan een goed doel in Afrika waar komt het dan terecht?

Op school hebben we weer zo een inzamelingsactie voor een goed doel in Afrika. Nou ben ik heel eigenwijs en vroeg me af waar blijft dat geld. Goededoelen in Afrika moet een miljardenbusiness zijn, en toch is er veel armoede. Dus mijn vraag waar blijft dat geld

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jammer genoeg gaat veel geld verloren voordat het aankomt, zo is er de bedrijfsvoering van het goede doel(mensen moeten ook leven) en de kosten die ze makne voor bijvoorbeeld de reizen er naartoe en de materialen. De materialen worden in sommige gevallen in westelijke landne ingekocht waardoor de economie in Afrika weggeconcurreerd word. Ook is er veel corruptie in Afrika waarbij bijvoorbeeld een boot met voedsel ingenomen word door lokale mensen die dat voedsel allemaal voor zichzelf opeisen en dit gaan doorverkopen voor woekerprijzen. Je begrijpt denk ik hieruit dat veel geld verloren gaat of verkeerd terecht komt(ook komt er een deel goed terecht hoor!)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100