Moeten we ons echt zorgen maken om de brokstukken van de satelliet die vanacht ergens bij ons in de buurt (ergens in Europa) op aarde gaan storten?

Toegevoegd na 26 seconden:
Volgens de berichten dan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zorgen maken.. zou ik echt niet doen!
Kans is sowieso al 70% dat de stukken in een zee komen, en van die 30% die overblijft, is de kans slechts 12% dat deze in een bewoond gebied neerkomen, en 0,0003% kans dat deze brokstukken op een stad ergens in de wereld komen.

Als de brokstukken op bijvoorbeeld Amsterdam vallen, of Parijs, dan zullen dr een hoop overlijden, maar de kans hierop is echter zeer klein.

De brokstukken zullen met een snelheid van 40 meter per seconde op de aarde komen, dat betekent dus, als de brokstukken op het vaste land terecht komen, dat er een enorme krater zal komen te ontstaan. Maar de kans dat de brokstukken op een "ramp" uitlopen is zeer klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als die brokstukken in de dampkring komen verbranden ze, dus zoveel zal er niet van over blijven
anneliez
12 jaar geleden
Welnee, Europa is zo groot. Daar ga je toch niet voor wakker blijven. Zoek lekker je bed op en niet aan die brokstukken denken maar lekker slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nasa zegt dat de kans zeer laag is dat een persoon geraakt word ik geloof iets van 1 op 3200 per persoon op de wereld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laatste nieuws is dat het ergens in de Sahara zal neerkomen.

Dus geen zorgen.

Niet voor ons, tenminste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou me geen zorgen maken,volgens de laatste berichten komen ze in de woestijn van tsjaad neer. De kans dat er iemand geraakt word is nihil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De snelheid waarmee een terugvallende satelliet terugvalt op aarde is niet te vergelijken met die van een brokstuk uit de ruimte: Een satelliet komt op aarde terecht met zijn "terminal velocity", ergens rond de 300 Km/u. De door NASA berekende kans dat een brokstuk van deze satelliet een mens zou raken was 1:3200. Dit moet je dan nog delen op het aantal mensen dat de aarde rijk is, waarmee de kans ergens rond de 1:15x10^12 wordt. In mensentaal: nul, zip, nada, noppes. Zelfs de kans dat je de staatsloterij wint is (heel erg veel) groter... :-)