Wat is er nu precies aan de hand in Afghanistan?

Ik zit er helemaal niet in en snap het daarom niet goed.
Ik lees nu dingen in de kranten die ik niet begrijp. Hoe is de situatie daar nu, en wat speelt er allemaal? (behalve de kinderen :p)

En wat bedoelen ze met die politietrainingsmissies? En waarom zouden de Missies in Afghanistan moeten stoppen of waarom juist door moeten gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap er oook niks meer van

Het beste antwoord

Wat is er precies aan de hand in Afghanistan? Goeie vraag, te complex om uit te leggen.

De rode draad:

- Oorlog tegen de Taliban
- Politiemissie doen ze om die mensen die bij de politie zitten geen enkele ervaring hebben of niet genoeg. Ook weten die mensen niet hoe ze in gevaarlijke situatie's moeten handelen.
- Duitsers in het noorden, Amerika en Engeland beetje overal, Nederland in het zuid-oosten (zitten ook wel meer landen hoor)
- Vooral vechten tegen de 'onzichtbare' vijand, de taliban dus. Deze proberen ze te verjagen en uit te roeien. Deze mensen zijn een wereldprobleem wat heel veel vertakkingen heeft over de wereld verspreid.

- Land veilig maken voor eigen bewoners. Die tegen de Taliban zijn en een gewoon leven willen hebben zonder corruptie. En een goede, normale regering.

- Indirect gevolg, oorlog is business! Voor Nederland ook, Nederland is de voorloper op high-tech oorlogsmateriaal maker en ontwikkelaar. Ook worden hier speciaal soorten munitie en uitrustingen gemaakt. Echt, oorlog is business!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Oorlog, en de Nedwrlandse soldaten zitten daar ook. ;) helpen Amerika
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorlog tegen de Taliban (Moslimextreemisten in afghanistan) Begon na 11 september van de aanslag op het world trade center
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee toen begon de oorlog tegen Irak, niet tegen Afghanistan.