Omdat sommige landen verstandig waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat sommige landen wel naar hun mensen luisteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige landen waren nog niet, of pas kort lid van de eu. Andere landen, waaronder het verenigd koninkrijk, besloten niet mee te doen omdat zij het hebben van een eigen munt belangrijk achten voor hun economie. Andere landen, zoals zwitserland, hebben überhaupt de ambitie niet om deel uit te maken van de eu. Ook stelt de eu strenge eisen op gebied van onder meer economische stabiliteit om de euro in te mogen voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle Europese landen die voldeden aan de strenge eisen van de euro. Ook behoren landen eerst lid te worden van de EU dat ook niet het geval was in 2002. Verder kiezen sommige landen ervoor om bewust niet de euro in te voeren.