Hoe meer je zoekt in het leven, hoe minder je vindt en hoe meer je teleurgesteld wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey meis.....!
Jij komt, ik ga....
maar het is maar voor eventjes ....toch?
Knuf!

Het beste antwoord

Draait het leven niet allemaal om zoeken?
Het zoeken van je doelen, het zoeken van de manier om deze na te streven, het eeuwige zoeken naar het geluk; welk zoeken nooit op zal houden...

Het gaat er echter om, om niet als een kip zonder kop rond te stormen en van het ene naar het ander te zoeken.
Er zijn vele verschillende dingen die je kunt vinden vanuit een enkele zoektocht, en wanneer je toevallig niet op het antwoord stuit waarnaar je op zoek was, zul je inderdaad algauw teleurgesteld worden.

Het gaat erom, de dingen te zoeken die je wílt vinden.
De dingen vanuit je hart; je passies, je dromen, hetgene waarin je volledig gelooft en volledig achter staat. Hetgene waarvoor je bereid bent alles te geven zolang je het kan vinden.

Bij zo'n zoektocht, zul je dan ook vinden waarnaar je op zoek was, en dus in feite nooit teleurgesteld worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee, hoe meer je zoekt, hoe meer je ontdekt, hoe groter de kans is dat je een leuker leven hebt.
(je ziet bijv. dat meer dan de helft van de wereldbevolking het slechter heeft dan jij, bijv. dat kun je negtief bekijken of juist denken: dankbaar dat ik het beter heb)

Ik vind dit motto een beetje voor doom/depresieve denkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mate je meer zoekt zul je meer vinden...

Maar als je het onmogelijke zoekt zul je inderdaad teleurgesteld worden in je zoektocht...

Wat voor de één mogelijk is, is voor de ander niet mogelijk. En daar kun je teleurgesteld in zijn. Maar dat komt dan omdat je het onmogelijke zoekt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klinkt of je behoorlijk in het leven teleur bent gesteld. Ik heb ook zeker mijn aandeel gehad. Toch heb ik ervan geleerd. Ik kan nu kleine dingen veel meer waarderen. Dus iets negatiefs kan toch heel positief uitpakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naarmate je meer zoekt, zul je meer vinden. In het algemeen word je daar beter en gelukkiger van. Het eerste is beter voor jezelf en de omgeving, het tweede  --  eh, eigenlijk ook.

Soms word je beter en gelukkiger door je te realiseren dat je iets zoekt dat niet bestaat. Of dat wel bestaat maar onvindbaar is.

Soms word je beter en gelukkiger zodra je beseft dat je het al gevonden hebt.
Cryofiel
14 jaar geleden
Hoe meer je zoekt, hoe meer je vindt.

Misschien zijn het niet de dingen waar je naar op zoek bent maar je zult van alles vinden.

"Life is what happens to you when you're busy making other plans" - John Lennon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar je naar op zoek bent? Maar is het dan wel haalbaar wat je zoekt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, dus stop ermee... Accepteren zo als het is... Is dat nou zo moeilijk?

Dus zoek het niet meer, vind het niet meer, maar wees gewoon jezelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd, en laat hetgene wat je zoekt jou vinden... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En DAAROM heet je zo, dat snap jij als geen ander...
Ja, klopt.

Met zoeken alleen bereik je niets, heb je niets.
Als iemand zegt, ik zoek al een uur naar mijn sleutels. Dan heeft hij het uur verknalt, want nog steeds zijn de sleutels niet gevonden.
Dus alleen zoeken moet je niet doen.

In het leven zoeken sommige. Met de bedoeling dat ze alles willen ervaren, dat ze elk pad willen bewandelen. Helaas bewandelen ze dan niet hun eigen pad. De vinden/herkennen niet hun eigen pad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zoeken is een mooie reis :)

Voelen dat je een doel hebt, zo nu en dan bijstellen, is mooi en
alles wat je onderweg ziet is *veel meer* dan dat doel op zichzelf.

kijk goed om je heen en zie de schoonheid van wat je niet zocht. Geef het lot de kans om dingen te vinden waarvan je geniet, terwijl je ze niet zocht.

Dan maar niet zoeken? Wel doen... want dat zorgt voor het richten van je energie, welke kant je op wil.

Zoekt en gij zult vinden
alleen vind je vaak veel meer en heel zeker iets anders dan je zocht
wel blijven zoeken, het geeft focus, maar zet je oogkleppen af:)

dat noemen we leven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijf bij je zelf dan is zoeken niet nodig.
En als het komt zonder te zoeken is het meer waardevol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek dan alleen dat wat jij denkt dat er geen teleurstelling uit voort komt en laat het grote denkwerk aan de Paarden over.