Mag ik naast mijn paspoort ook een id-kaart aanvragen?

Op het moment heb ik een paspoort die ik elke keer op zak heb wanneer ik naar buiten ga. Soms ga ik weleens buiten Europa op reis dus vandaar de aanschaf. Echter hebben we in Nederland een identificatieplicht waardoor ik dit kleine boekje steeds in mijn broekzakje moet proppen..hoogst irritant en de paspoort wordt er ook niet bepaald mooier op! Is het mogelijk om naast mijn paspoort (die tot 2015 geldig is) een id-kaart aan te vragen? Of moet mijn paspoort eerst verlopen daarvoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Tuurlijk mag dit en aangezien de ID nu 'gratis' is kun je dit beter doen ipv zon groot ding mee te nemen, een ID is veel handiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mag je gewoon aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan prima hoor heb het zelf ook gedaan. Moest vorig jaar een nieuwe id kaart... en dit jaar een Paspoort gehaald ivm reis buiten Europa. Gaf geen probleem hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is andersom xD maar geeft niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou het ene wel mogen en het andere niet...