Dat ligt aan de leeftijden. Waar kinderen om 8 uur naar bed gaan, gaan sommige volwassenen pas om 1 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik alleen in onze straat kijk, zijn bij de meesten de lichten uit tussen 22.30 en 23 uur. Ik denk dat dit de gemiddelde tijd is voor mensen die de volgende dag weer moeten werken en op tijd op willen staan.
amc
12 jaar geleden
Dit is bijna niet uit te rekenen.
Een klein kindje ligt misschien om 7 uur in de avond op bed, terwijl een andere Nederlander pas gaat slapen als hij/zij terug komt van werk om 10 uur in de ochtend. Dan is het gemiddelde hierbij dus om half 3 snachts zijn.
Als je het gemiddelde uit wilt rekenen moet je van élke Nederlander een tijd hebben dat ze meestal naar bed gaan, en dán kun je er een gemiddelde uit trekken. Zolang ze niet aan mij hebben gevraagd hoe laat ik naar bed ga, is er geen gemiddelde tijd dat de Nederlander naar bed gaat (tenzij er bij staat, onderzoek onder zoveel Nederlanders)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarbij moet je onderscheid maken tussen kinderen en volwassenen.

Normale bedtijden voor kinderen zijn als volgt:
4-6 jaar: 18.30-19.15 uur;
7-8 jaar: 19.30-20.00 uur;
9-10 jaar: 20.00-20.30 uur;
11-12 jaar: 21.00 uur
12-13 jaar: 21.00-21.30 uur;
14-15 jaar: 21.30-22.00 uur
Een veelgehanteerde vuistregel is:
Een kind van 6 jaar gaat om 19.00 uur naar bed. Per verjaardag wordt de bedtijd 15 tot 20 minuten later.

Normale bedtijden voor volwassenen.
De gemiddelde Nederlander gaat om 6 minuten voor half 12 naar bed en staat om 18 minuten over 7 weer op. Dit betekent dat we gemiddeld 7 uur en 54 minuten per etmaal in bed doorbrengen (is niet hetzelfde als slapen!) en dat maakt ons de langste bedliggers ter wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stom dat ze spreken van 'de gemiddelde Nederlander', want IK ben een Nederlander, maar aan mij is niks gevraagd. Mijn tijd van naar bed gaan kan al heel wat veranderen aan de gemiddelde bedtijd :P
Dat ligt aan de leeftijden.. De een heeft minder slaap nodig dan ander. Ik zelf ga pas in het weekend rond 5-6 uur ochtend slapen, veel van m'n vrienden ook en die zijn tussen de 15-20 jaar oud. Maar als ik naar de rest van me familie kijk met volwassene.. die slapen rond 10-11 uur al.. In de bron heb ik een site gezet, misschien heb je er wat aan ;)