Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

nee eerst aangifte doen.met aangifte naar gemeente .daar zijn ad.kosten aan verbonden.en krijg je een nieuwe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je identiteitskaart (ID-kaart) verloren is, moet je daarvan aangifte doen bij de politie. Die maakt vervolgens een proces-verbaal op. Je krijgt een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal. Deze heb je nodig om een nieuw document aan te vragen in de gemeente waar je woont.
Je moet hierbij rekening houden met een langere aanvraagprocedure en administratiekosten. De ID-kaart op zich is kosteloos.
(Lees meer...)
Amadea
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik mijn id kaart kwijt was, en een nieuwe wou halen, moest ik zelfs een boete betalen, bovenop het geld van de id kaart zelf, maar das wel effe geleden.
En aangezien deze uitspraak nog niet definitief is, zou ik er niet van uit gaan.
Nee. Als je aangifte doet kun je het vergoed krijgen, maar dat is niet altijd zo. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Maar dan is het nog steeds niet gratis
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen mij werd gezegd dat als ik mijn id kaart zou kwijtraken, het moest aangeven en 36 euro moest betalen omdat ik m kwijt ben geraakt en dan nog een nieuwe betalen.
Ik heb iets vaags gehoord dat de id kaart misschien gratis wordt ofzo...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken je woorden, toen ik mijn id kaart tijdje geleden kwijt was, kreeg ik een boete, bovenop wat de nieuwe id kaart kost.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing