Waarom is het bij het inchecken de kleur van een controle lampje hetzelfde als bij het uitchecken?

Ik vind de plastic kaart bij de bus soms lastig. Als je kinderen mee hebt of er is iets dat er tussen komt vergeet je soms uit te checken of je denkt dat je niet had uitgecheckt om vervolgens nog een keer die kaart tegen het apparaat te drukken waarop je jezelf weer incheckt. Kortom lastig voor mensen met een slecht kort geheugen of als je aandacht afgeleid wordt
Waarom wordt er niet met verschillende kleuren op het controlelampje gewerkt bv inchecken groen en uitchecken blauw want dan weer je beter wat je hebt gedaan?
Zou er nog een andere manier zijn om de apparatuur aan te passen aan de mensen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zou inderdaad een handige toevoeging kunnen zijn.
De filosofie achter het groene lampje is dat de handeling succesvol voltooid is, voor de details van de geslaagde handeling moet men op het schermpje lezen (veel te kort zichtbaar m.i.)
Het lampje brandt rood als de handeling niet goed verlopen is en er extra aandacht vereist is.