Wat gebeurt er met het geld dat de politie in beslag neemt? Zie onderstaand nieuwsbericht.

"De politie heeft in een huis in Rotterdam bijna 900.000 euro gevonden. De politie had er een tip over gekregen.
In het huis in de wijk Kralingen werd ook een vuurwapen gevonden. De 44-jarige bewoner is aangehouden. Het geld en het wapen zijn in beslag genomen.
Over de tip en over de mogelijke herkomst of bestemming van het geld wil de politie nog niets zeggen."

Bron: http://nos.nl/artikel/369773-politie-vindt-900000-euro-in-huis.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
7.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goede Vraag!
Ik denk dat als het geld illegaal is verkregen dat het naar de staatskas gaat. Maar zeker weten doe ik het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap er niks van. Waar blijft dat geld? Verdwijnt het in de zak van een of andere politieman, wordt het afgedragen aan de staat en zo ja, hoe dan? Waar blijft het? In dit geval gaat het om 9 ton, niet niks. Ik vraag me echt af waar dat blijft.

Het beste antwoord

Daar gebeurt niets mee tot een rechter bepaalt dat het òf verbeurd verklaard wordt òf teruggegeben moet worden een diegene waarvan het in beslag is genomen. In het eerste geval komt het in de staatskas terecht. Anders is het bij in beslag genomen goederen. Wanneer deze illegaal zijn zoals drugs wordeen deze vernietigd, wanneer ze wel legaal zijn zoals auto's of huizen worden deze opembaar verkocht. Meestal via de Domeinen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat wordt verbeurt verklaard en gaat de staatskas in.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet noodzakelijkerwijs; daar moet een rechter aan te pas komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal eerst moeten blijken dat het geld afkomstig van illegale praktijken.