In Litouwen zit op veel auto's een sticker met een groene 'maple leaf' (zelfde vorm als het blad op de Canadese vlag), wat betekent dit?

Zie foto

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Cryofiel
12 jaar geleden
Hee, zit jij ook in Litouwen op dit moment? Waar zit je?

Het beste antwoord

Dit betekent dat de bestuurder van de auto onlangs het rijbewijs heeft behaald. Het geldt als aanwijzing voor andere weggebruikers dat de bestuurder nog niet ervaren is. Dit is overigens verplicht in Litouwen. De sticker heb je voor twee jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed om te weten. Weer wat bijgeleerd. :)

Andere antwoorden (1)

De eik symboliseert in Litouwen de natie. De meeste Litouwers die in de provincies zijn opgegroeid hebben warme herinneringen aan de eik. De boom, welke vaak vlak naast het woonhuis of de boerderij staat, wordt door veel mensen als deel van het gezin gezien.

Dat verklaart waarschijnlijk waarom zoveel litouwers een blad op hun auto kleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, dit antwoord had ik eerder ook al gegeven, maar het is een ander soort blad (esdoorn), toen de vragensteller dit zei, zag ik het pas, dus antwoord verwijdert ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad het verkeerde blad, ik heb het juiste antwoord hieronder gegeven, het geeft aan de de bestuurder van de auto onervaren is (korter dan twee jaar rijbewijs)