Als je identiteitskaart (ID-kaart) gestolen is of je bent m verloren moet ja daarvan eerst aangifte doen bij de politie. Die maakt vervolgens een proces-verbaal op. Je krijgt een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal. Deze heb je nodig om een nieuwe aan te vragen in de gemeente waar je woont. Je moet hierbij rekening houden met een langere aanvraagprocedure,omdat je hem kwijt bent geraakt zullen ze je in dit geval waarschijnlijk administratiekosten in rekening brengen hoeveel dat is kan per gemeente verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Als je iets letterlijk van internet kopiëert, is het wel zo netjes om de bron erbij te vermelden.

Andere antwoorden (2)

Voor een vervangend ID-bewijs golden al extra administratiekosten, bovenop de basisprijs. Die basisprijs is komen te vervallen, maar de extra administratiekosten zullen blijven bestaan.
bamibal
12 jaar geleden
Je krijgt ook een boete van ongeeer 40 euro, omdat je een id hebt. Heel flauw maar wel waar.
Dit weet ik uit ervaring.