man verlaat echtelijke woning en huurt een nieuw huis. Wie is verantwoordelijk voor deze huur?

Man maakt huurschuld nadat hij op zichzelf is gaan wonen. Vrouw heeft het huurcontract niet ondertekend!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Het beste antwoord

Indien er hard bewijs (GBA verandering gezinssamenstelling?) is dat de man en vrouw inderdaad gescheiden wonen vanaf een bepaalde datum kan een advocaat dit aanvechten.
Dit zal niet lukken als de vrouw nog wel in het huurhuis woont en het huurcontract door haar niet ondertekend is, omdat zij dan wel van het huis "geniet".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als man en vrouw zijn getrouwd in gemeenschap van goederen, dan is zij daar verantwoordelijk voor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat klopt dat bedoel ik, maar er blijft een vrouw over als man met wie ze getrouwd is in gemeenschap van goederen op zich zelf gaat wonen. De man heeft de schuld gemaakt, maar door het trouwen heeft zij ook die schuld.
als het stel in gemeenschap van goederen is getrouwd, en de scheiding is nog niet uitgesproken, dan zijn beiden hoofdelijk aanspakelijk voor schulden die door een van beidenl zijn aangegaan.

de vrouw kan dan worden aangesproken voor de complete schuld, al heeft ze daarna wel een vordering op de man voor zijn deel.
Rieneke1
13 jaar geleden
als ze in scheiding liggen en het is bekend bij instanties, dan is de man zelf degenen die de huurschuld moet betalen.maar als de vrouw werkt en een inkomen heeft dat hoger ligt dan dat van haar aanstaande ex zal ook zij moeten mee betalen dan wel niet zozeer aan die huurschuld maar aan zijn onderhoud.