Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie is de machtigste persoon ter wereld?

Weet iemand wie de machtigste persoon ter wereld is? Ik denk dat rijkdom er heel erg mee te maken heeft omdat je dan veel mensen kunt overhalen/omkopen. En kan iemand ook uitleggen hoe het waarschijlijk komt dat hij/zij zo machtig is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is magtig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen onderdanen, geen macht. Dus wie heb de meeste onderdanen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (8)

Momenteel is dat de keizer van China, staat nu boven Obama.

--bron komt eraan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is niet een heel recente bron (november 2010), maar aangezien de economie van China jaarlijks ruim 8% stijgt zal het gat met de nummer 2 eerder zijn vergroot dan geslonken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Oh, en waarom? China is 1 van de BRIC landen, die economisch ongelooflijk opkomen. Het zijn werkelijk bergen met geld die China dagelijks mag verwelkomen. Ze weten bijna niet meer wat er mee te doen. Ze hebben nu delen van Afrika opgekocht. Een leuk feitje: zelf HEMA en kruitvat zijn in Chinese handen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Het toptien lijstje: http://www.alletop10lijstjes.nl/10-machtigste-mensen-in-de-wereld/ --opgesteld door Forbes.
Opvallend is de nr 3! Puur om geld, hij kan olie bijna de prijs maken die hij wil.

Toegevoegd na 8 uur:
Ik bedoel natuurlijk de president van China. Is dit foutje de reden voor die 5 -... Kan iemand me dit uitleggen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Izmo, je hebt helemaal gelijk! Mijn fout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dikke plus van mij. Al is ie geen keizer maar president
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel bessy!
Dat zou in feite de secretaris-generaal der Verenigde Naties zijn,want die staat aan het * hoofd* van de héle wereld (alle verenigde naties) en van de veiligheidsraad daarvan,waarvan de machtigste staten (USA,Rusland,China,Verenigd Koninkrijk en Frankrijk) lid zijn.

Ik geloof dat die man Ban Ki Moon heet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Camaro: hoezo *naief* ? Ik mag toch wel zeggen hoe ik t zie?
Theoretisch gesproken zou deze man dan de hoogste/machtigste leider zijn (als *hoofd* van de héle wereldgemeenschap)....
ik denk eigenlijk Oprah winfrey, als zij zegt dat een bapaalde auto goed is gaan de verkoopcijfers spontaan met 200% omhoog of als je een boek schrijft en dat boek komt in Oprah's book club, ben je gegarandeerd succesvol.
over de hele wereld liggen mensen aan haar voeten, ik denk dat iemand op die manier meer macht heeft dan wie dan ook.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het westen is zij heel erg machtig. Dus we spreken over zo'n max 2 mld mensen. In het oosten -3.5 mld mensen- zijn weer anderen bekend. Ze zal in de top 10 staan maar zeker niet op 1.
Angela Merkel leidt voor het vierde achtereenvolgende jaar de vierde economie van de wereld. Dat maakt haar volgens Forbes de machtigste vrouw ter wereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Angela Merkel is de machtigste vrouw op aarde, en Barack Obama de machtigste man. De VS staan nog steeds op 1 qua wereldeconomie, al komt China steeds dichterbij. Daarnaast beschikt de VS verreweg over het meeste (kern)wapens en heeft verreweg het grootste budget over voor defensie. Obama kan nog steeds het meeste voor elkaar krijgen van iedereen ter wereld. Dat is historisch gezien sinds de 20e eeuw zo, de economie van de VS is toen heel erg opgekomen. Ook sinds WO2 zijn historici het er in het algemeen wel over eens dat de President van de VS de machtigste persoon op aarde is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk kun je die persoon niet zo makkelijk aanwijzen. De machtigste persoon is denk ik ook geen Celebrity maar meer een grijze eminentie. op de achtergrond zullen de familiehoofden van de rockefeller familie of de rothschilds wel meer macht hebben dan een Oprah of een Merkel. Zij leiden of beïnvloeden grote groepen mensen maar invloed is iets anders als macht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben jij zelf. Uiteindelijk heeft ieder individu de macht om de hele wereld compleet te veranderen.
Want als je van binnen veranderd, veranderd buiten ook.
Je verandert de wereld niet letterlijk, maar je verandert jouw visie erop. Het is jouw visie, die de wereld voor jou maakt, het meest belangrijk is.
Uiteindelijk creer jij zelf alle personages en gebeurtenissen uit jouw buitenwereld.
Jij bent dus zonder twijfel, de machtigste persoon ter wereld.

Klinkt je misschien zweverig in de oren, maar is toch het enige juiste antwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw wereld verandert zodra jij van binnen verandert.
Als er iemand met veel 'macht' is die de uiterlijke wereld begint te veranderen heeft dat op een dieper niveau niets met andere mensen te maken.
Een mens kan altijd kiezen om zijn innerlijke wereld niet te laten beinvloeden door de naar buiten geprojecteerde innerlijke wereld van iemand anders. Wij hebben altijd de potentie om onze EIGEN wereld, en daarbij de hele wereld zoals wij die zien, te veranderen.
Wijzelf hebben dus altijd de meeste macht over 'de wereld.' (Als er zoiets bestaat als een overkoepelende werkelijkheid en wereld, ipv de subjectieve die wij mensen kennen, dan heb je gelijk. Persoonlijk ken ik echter niemand die in zo'n 'overkoepelende werkelijkheid' leeft.) Vandaar dat ik inderdaad 'erg zeker van mijn zaak' ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als we nou onderdaan zijn aan iemands kennis, die verborgen is door zijn onvolledige weergave? Macht door doctrineren op andere? Ik refereer hiermee aan de katholieke instelling, die tijden en wetten heeft veranderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt jouw visie op de wereld best veranderen, leuk voor jezelf, maar je lost er echt geen oorlog of hongersnood mee op.
Je kunt het zo leuk als je wil maken voor jezelf door te denken aan een wereld vol regenboogjes en zonneschijn, maar de realiteit zul je er niet mee veranderen. Ik denk dat deze manier van regeren vooral geschikt is voor mensen en een egocentrisch wereldbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@contig - Als het verplicht was om je aan te sluiten bij de Katholieke kerk dan had je een punt @Bloebje Iedereen heeft een egocentrisch wereldbeeld. De enige manier om het universum waar te nemen is via jou zelf, jij bent het middelpunt.
Wanneer iedereen een realiteit vormt vol regenboogjes en zonneschijn dan is de consequentie daarvan dat de wereld er ook zo uit zal gaan zien. Dat begint uiteraard met jezelf. Is er 1 persoon die de oorlog begint? Nee, het is een collectie van individuelen geinspirireerd door duizenden stemmen en gedachten vanuit de geschiedenis en nu.
Oorlog is het resultaat van een collectief van verdraaide, donkere wereldbeelden. We beinvloeden elkaar allemaal, maar als we ons enigszins bewust worden van hoe dat gebeurt dan kunnen we dat proces stoppen.
Elk jaar verschijnt er een lijst met de 10 machtigste personen van dat moment in het zakenblad Forbes.
Veel van de genoemde personen staan er op, maar niet op 1.

Nummer 1 is Hu Jintao, de president van China
2: Barack Obama, president van USA
3:de koning van Saudi Arabie: Abdullah bin Abdul Aziz al Saud
4: Vladimir Poetin, de premier van Rusland
5: Jawel: de Paus! Benedictus XVI
6; Angela Merkel, de bondskanselier van Duitsland
7:David Cameron, de premier van GB
8:Ben Bernanke, de baas van de Amerikaans FED
9:Sonia Gandhi de voorzitter van de Indiase Congrespartij
10: Bill Gates, de oprichter van Microsoft:

http://www.alletop10lijstjes.nl/10-machtigste-mensen-in-de-wereld/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing