Waarom komen de (graaiers)van de maatschappij er zo gemakkelijk mee weg?

Laten wij ons als makke schapen financieel uitkleden?Overal belasting voor betalen en dure ziekenfondspremies.Waarom pikken wij dit?Er zijn geen of nauwelijks demonstraties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen wie zouden we moeten demonstreren dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De overheid,de politie met hun boetes voor relatief kleine overtredingen,de banken,de topbonusvangers,gadverdamme.

Het beste antwoord

De meest bekende en ook nog legale (!!!) graaiers bestaan uit leder der koninklijke familie. Geheel belastingvrij incasseren ze jaarlijks enorme bedragen gemeenschapsgeld en leven in uitzonderlijke luxe en weelde. Vrij wonen, recreeren, reizen, gebruik maken van landsadvocaten, de allerbeste en duurste gezondheidszorg, erebaantjes, privileges enzovoort enzovoort. Grenzeloos investeren deze lieden wereldwijd en hun bezittingen zijn van onschatbare waarde en omvang.
Ze komen er niet alleen mee weg..ze worden nog toegejuicht ook. Straten en pleinen worden naar hen vernoemd en na hun dood krijgen ze, wat ze ook op hun kerfstok hebben...(zie bernhard) een luxe staatsbegrafenis en een ereplaats in de kelders van een Delftse kerk.
En zo is het.
En waarom, was de vraag. Goeie vraag, die mij al geruime tijd kwelt!
Een deel van het antwoord kan zijn: het betreft mensen met macht. Ofwel door hun kennis ( economen/bankiers) ofwel door hun positie en middelen (koningshuis).
Iemand met macht en middelen veroorzaakt lakeiengedrag, wat stoelgerichtheid inhoudt.
" Als ik zeg wat ik denk, raak ik mijn baan of privileges kwijt"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Helemaal gelijk Mayflower, goeie vraag!
In Nederland wordt in vergelijking met andere landen het minst geklaagd. Meegaande typjes zijn wij eigenlijk.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat wij kudde dieren zijn komen ze er mee weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie is ze? (ik ben gewoon benieuwd hoor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Politiek en overheid, maar ook sommige bedrijven.
Ik vind dit echt onzin.
Belasting betaal je voor de algemene voorzieningen waar je ook flink gebruik van maakt of van profiteert: wegen, bruggen, onderhoud van groenvoorzieningen, recreatie, scholen en universiteiten, uitkeringen, zoals ww en bijstand, ziekenhuizen, ouderenzorg, gehandicaptenzorg, enz. enz.
Ziektekostenpremie is niet duur. Ja, als je nooit wat nodig hebt, maar dat geldt voor alle verzekeringen. Maar als je eens een been breekt, of een dure operatie nodig hebt, of kanker krijgt, nou dan ben je er blij mee.
Natuurlijk moet er iets gedaan worden aan de te hoge inkomens en de bonussen bij banken enzo. Maar dan moet je geen VVD gaan stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kunnen we anders. Maar indirect is het onze eigen schuld. Want wij kiezen de beleidsmakers. Met zijn allen. Dat willen we ook, want we willen weer niet de straat van de buren en voor ons huis schoonmaken. Daar zijn we te lui voor. Ook willen we ons veilig voelen, maar zelf gaan we daar niets aan doen.

Wij zijn dus lui en wij kopen dit af. En om dit te kunnen kopen, moeten wij helaas werken. Daardoor is er ook minder tijd om de straat te vegen of onze kinderen op te voeden.

Wij kiezen er zelf voor dat geld zo belangrijk is voor ons (vandaar ook je vraag).

We willen het zelf. Die staking van de schoonmakers was ook geen pretje. Wij willen het gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bescherming van het grootkapitaal wordt in vrijwel alle landen ter wereld als hoogste prioriteit aangemerkt.

Alle wetten worden doorgaans door een kleine elitaire (bemiddelde) groep vervaardigt en natuurlijk houden zij hun eigen belangen daarbij scherp in de gaten.

Talloze voorbeelden zijn hieromtrent te noemen.

Neem bijvoorbeeld het strafrecht waarin de vermogensdelicten als bankovervallen al of niet met dodelijke slachtoffers, verduistering, fraude en oplichting doorgaans zwaarder worden bestraft dan b.v. doodslag of zelfs moord al of niet na de verkrachting van b.v. een meisje van c.a. twaalf jaar.
Het stelen van 'het kapitaal', van de rijken dus, wordt zwaarder bestraft.

En dus heeft het er alle schijn van dat de tot standbrengers van de wetten er al in een vroeg stadium rekening mee houden dat ze zelf ooit in zo'n graaipositie zullen geraken.

Dus ook hier weer..zuiver eigenbelang!

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We betalen ook voor het hele koninklijke gezin, maar wat doen die eigenlijk? Ze krijgen een belachelijk groot bedrag voor een beetje zwaaien en een lintje doorknippen.....

We betalen inderdaad teveel belasting, dat mag wel wat minder. De overheid geeft ons geld vaak aan onzin dingen uit....bijv. geld geven aan andere landen om mensen te helpen, maar waarom helpen ze niet eerst mensen in nederland en als iedereen het hier goed heeft, dan pas anderen helpen.
Dat we voor ziekenfonds moeten betalen begrijp ik wel, maar dan wel iedereen hetzelfde bedrag en geen onderscheidt maken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Mensen die veeld geld verdienen worden tegenwoordig graaiers genoemd. Als ze niets illegaals doen verdienen ze die term niet. Misschien bedoel je politici en ben je politiek extreem rechts. Bedenk wel dat belastingen nodig zijn om wegen te bouwen, onderwijs, politie, etc. Als je geen belasting wil betalen ga dan in de jungle wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin!Ik ben wel uit Nederland weggegaan want ik heb geen affiniteit meer met mijn geboorteland.