Waarom ligt er soms een schoen op de (snel)weg?

Ik zie vrij regelmatig 1 schoen liggen op de snelweg en ik vraag me altijd af hoe die daar komt!

Toegevoegd na 2 dagen:
Eenzame schoenen langs de kant van weg is een mondiaal fenomeen waar men tot op heden nog geen pasklaar antwoord op heeft.

wie verliest er nou een schoen langs de snelweg?

Ja, soms ziet men zomers als het warm is wel eens bijrijders met een voet nonchalant buiten het raampje. Maar zouden zoveel mensen op deze manier een schoen verliezen? Het lijkt me eerder dat de bermen dan vol zouden moeten liggen met afgewaaide petjes, hoedjes of (zonnen)brillen.
En als het nou voornamelijk slippers waren dan kan ik er nog iets bij voorstellen maar je ziet ook werkschoenen, laarzen, gympen, pumps en noem maar op. En buiten dat, ook 's winters ziet men zo nu en dan schoenen in de berm liggen.

Eenzame verloren schoenen lijken een voorkeur te hebben voor bermen langs autowegen of verstedelijkt gebied.

Waar komen die schoenen toch vandaan? Ik heb bijvoorbeeld nog nooit bij een pompstation een tafereel gezien waarbij iemand slechts één schoen aanhad. En ik ken ook geen verhalen van mensen die zeggen “wat mij nou overkomen is… waait opeens mijn schoen van mijn voet tijdens het autorijden”.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de aflsag naar Arnhem vanaf de A15 naar de A325 toe toevallig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je je schoen verloren dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand dan de andere schoen ook ziet liggen.. heb je een gratis paar schoenen!! Hoezo 'dingen komen niet zomaar uit de lucht vallen". Echt wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geeft een raar gevoel, eenzam schoen langs de snelweg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het een linkerschoen die bruin is met een gesp ipv. een veter en met een leren zool? Waar zag je die?
En mocht je de rechter óók vinden, mail dan svp.! Was effe aan 't uitrusten ergens aan de A28 op een parkeerplaats en heb toen de schoenen op het autodak gelegd.
En je begrijpt....... vergeten!

Het beste antwoord

Ik denk verloren door vrachtwagenchauffeurs die hun schoenen uittrekken tijdens het rijden. Bij het uitstappen valt er eentje op de treeplank en die verliezen ze tijdens de rit...
Maar volgens mij weet niemand het echt, zie ook de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zeker weten doe ik het niet natuurlijk, aangezien elke schoen z'n eigen verhaal heeft ;)
Maar één van de oorzaken zou kunnen zijn dat sommige mensen met hun voeten/slippers/schoenen uit het raampje zitten bij bijvoorbeeld lange reizen. In een auto zonder airco is dat wel lekker (en gevaarlijk!)

Ik kan mij voorstellen dat je bij het intrekken van je voet, de slipper (etc), blijft hangen achter de opening waardoor die vervolgens vrolijk van je voet af valt en zo, húp op de weg rolt!

Dat zou naar mijn idee een manier kunnen zijn om je slipper of (losse) schoen te verliezen.
-------------------------------------------------
Oplossing twee:

De partner vindt dat de schoenen zo stinken dat hij/zij ze uit de auto gooit! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies! Dáár komen ze dus vandaan! Het overkwam iemand gewoon te vaak en dacht: dit ben ik zat! Ik ontwerp sandalen! ... weer een vraag opgelost. hihi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha dankjewel!! :)
Ik vermoed dat de meeste schoenen verloren worden op momenten van haast, vallende schoenen uit of van rugzakken, even snel de bus halen en je kind meesleuren of zelfs worstelingen bij duistere zaken. Eén voet doet dus iets anders dan de andere, één voet is een klein beetje kleiner dan de andere, één voet verzet zich meer dan de andere… Resultaat, één schoen verloren…
Meer rechter dan linker schoenen (als dit waar is)? Meer mensen hebben een rechter dominant been dan een linker, of andersom.