Houden mensen niet van kleuren .... ... .. . ???

ik ben me als mens in ,Nieuwe Niedorp NH wat kleuriger gaan dragen gedragen.
oke;
mijn huis is nu lichtblauw,
mijn kleren alle kleuren van de regenboog,
heb een pontiac firebird met gostbuster-dak,
ik draag ook hoeden in die kleuren,
heb 2 cross motoren gekocht
heb een hydraulische kraan gekocht
heb nu een jacousi,
houdt nu ook van bomen,

wordt nu gezien als de dorps-gek.

Toegevoegd na 1 dag:
ik denk dat de sociale onderlinge controle van de mens tegenwoordig bijna als gedrag tijdens de pest epidemieen in de middeleeuwen lijkt te zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (11)

Mensen houden niet van mensen die alles doen om op te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij zijn beperkt Niet jij!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies! +1
Waarschijnlijk zijn ze het gewoon niet gewend sommige mensen zijn erg bekrompen.
Dar kunnen hun in feiten niks aan doen het is nou eenmaal een dorp en kunnen dat soort dingen gewoonweg nog niet aan. (dit geld niet voor alle mensen en ook niet voor alle dorpen). Maar ik heb op Texel gewoont en daar is het ook heel erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen dat mensen tegenwoordig een stuk minder van kleuren houden dan een jaar of 20 terug.
Kijk maar naar al die saaie grijze auto's van tegenwoordig. Kijk eens op een parkeerplaats: doffe ellende wat kleuren betreft, vergeleken met een jaar of 20 terug. Grijs, zwart, nog wat andere donkere kleurtjes die dicht tegen grijs en zwart aanschurken, en dan heb je zo'n 97% van de auto's te pakken tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik kan mijn mintgroene autootje altijd heel makkelijk terugvinden op de parkeerplaats. Veiliger ook trouwens ; zwarte en grijze auto's schijnen het kwetsbaarst te zijn in het verkeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja... Omdat ze vaak hun dimlichten niet aanhebben.
op zich is het toch een kleurrijk gegeven dat je als dorpsgek wordt beschouwd?
geniet ervan en gedraag je ernaar zou ik zeggen.
14 jaar geleden
denk dat ze dat allemaal bij elkaar te uitbundig vinden.

misschien verricht je wel baanbrekend werk in NN.
en word je de stijlicoon van Noord Holland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben ik ook een dorpsgek :P

In mijn hele huis heeft elk vertrek een combinatie van verschillende kleuren, mijn haar is afwisselend paars, blauw, roze of een combinatie van alledrie. Ik woon in een grote stad, dus hier valt het wellicht minder op. Maar als ik met mijn kleurrijke verschijning in een boerendorp zou wonen, zou ik die stempel ook vast krijgen.

Gelukkig zijn er nog mensen die kleur durven te bekennen en niet met de grijze massa meelopen. Lekker doen wat bij je past en waar je je goed bij voelt. Laat de grijze massa maar fijn kletsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij Nederlanders zijn nou eenmaal van het soort: "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg". Kleurrijk hoort blijkbaar niet onder het kopje "gewoon" dus ben je buitengewoon. Dat mensen "buitengewoon" zien als "gek" daar kan jij niets aan doen. Dat ligt aan de bekrompenheid van anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen houden ontzettend van kleuren, voor kleding, bloemen, accesoires, noem maar op, maar vaak wel met mate, binnen een bepaald palet of in een bepaalde combinatie.
De schreeuwerige , opvallende en overheersende combinaties van meerdere kleuren die allemaal eigenlijk de boventoon willen voeren, ligt echter bij maar weinig mensen lekker op het netvlies.

Zo zal de combinatie rood/oranje/bruin/beige/creme bijvoorbeeld of donkerblauw/middenblauw/lcihtblauw/grijs/wit, eventueel bijgestaan door één contrasterende kleur, door de meeste mensen mooi gevonden worden. Ookcom binaties van twee kleuren op een neutrale achtergrond (groen/blauw, rood/oranje , paars/roze etc) word vaak gewaardeerd - hoewel niet altijd in (heren)kleding.

Vooral wanneer veel primaire kleuren (die allemaal de hoofdrol willen spelen) of secundaire kleuren (die neigen te 'vloeken') en helemaal die twee door elkaar gebruikt worden, weet je van gekheid niet meer waasr je op moet focussen, is het totaalplaatje weg en zie je alleen nog maar een schreeuwende massa kleuren. Dat wordt maar door heel weinig mensen mooi gevonden. Eigenlijk alleen door heel kleine kinderen, die nog nauwelijks details herkennen en geobsedeerd worden door de kleuren zelf.

Een paar regenboogkleurige sokken of een sjaal weten de meeste mensen best te waarderen, maar van top tot teen in verschillende (!) felle kleuren gehuld, tja, dat zien we eigenlijk alleen maar in tekenfilms, in het circus en op de peuterklas. Niet zo heel vreemd dat die combinatie bij een volwassene bij de meeste mensen dergelijke associaties oproept. Het ziet er op mijn minst ....artistiekerig uit.

Als jij je er lekker in voelt moet je het natuurlijk voroal blijven dragen, mensen wennen er wel aan, met net als met elke andere uitgesproken kledingstijl, moet je er wel rekening mee houden dat je bepaalde reacties oproept bij de meeste mensen. Vooral de grijze massa en de kuddedieren, en daar zijn er in een doorsnee dorp nogal wat van. In een grote stad kom je er vermoedelijk sneller mee weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn klanten (van een herenmodezaak) houden steeds meer van kleuren. Als je de zomercollectie van dit jaar neemt, gingen alle felle kleuren juist bijzonder goed!
Ik denk dus dat mensen zeker wel van kleuren houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen houden echt wel van kleur, maar met dure aankopen zijn ze meestal wat voorzichtiger omdat je op een opvallende kleur ook weer snel uit gekeken kan zijn.
Maar ik denk dat jij niet zo zeer van kleuren houd maar vooral van dure spullen