Waarom springen met je handtas?

Vlak na 9/11 kwamen er foto's uit in de panoramo van mensen die uit de twintowers sprongen. sommige daarvan hadden zelfs hun handtas vast! zouden ze echt gedacht hebben het te overleven? Ik kan het me niet voorstellen....

Toegevoegd na 34 seconden:
Panorama bedoel ik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijn zitten er id, geld, passpoort enndingen voor nabestaanden in, zodat de overleden persoon voor de nabestaanden kan worden vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist!

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat die mensen gewoon zo bang waren en zich daar totaal niet mee bezig hielden. Er gaat dan waarschijnlijk zoveel door je hoofd dat je zonder te denken je tasje pakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik dat ook doen, denk ik.
Ook als je weet dat je het niet kunt overleven. in je handtas zitten wel vaak papieren in waarmee de hulpverleners je direct kunnen identificeren.
Zo is je familie snel op de hoogte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hielden hun bezittingen bij hun wat overigs nooit verkeerd is..

Veel "springers" hebben het overleefd een paar verdiepingen met gebroken benen.

Het was ook pure angst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal waarschijnlijk automatisme geweest zijn . Er zullen misschien ook mensen hebben gedacht dat ze het zouden overleven , dat moet je denk ik op zo een moment ook wel denken ( ik zou dat wel doen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad waarschijnlijk dat ze kunnen vaststellen wie het is en ze dachten waarschijnlijk: als ik het overleef ben ik niet alles kwijt ( want je gaat niet terug om je handtas te haken haha)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel halen niet haken
Mensen zijn gewoonte dieren.

Bij 9 van 10 brildragende mensen die zelfmoord plegen door te springen, zetten voor dat ze springen hun bril af en steken deze in het borstzakje of leggen die netjes op de reling neer.

Ik vermoed dat de tas meenemen met belangrijke spullen in de paniek wordt meegenomen, alsof ze het daarna nog nodig kunnen hebben. Puur gewoonte.

Ik denk niet dat ze de tas vasthouden met het idee: Daarin zit mijn paspoort en kunnen ze straks zien wie ik ben. Degene die dat bewust doet, steekt zijn paspoort in zijn onderbroek, in ieder geval op een gezekerde plaats waar hij, zelfs na een harde val niet kwijt raakt.