Bos wil zware beroepen de wereld uit. Utopie of haalbaar?

Toegevoegd na 13 seconden:
Oja, waarom wel of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Haalbaar, in die zin, dat in onze moderne maatschappij er voor elk probleem wel een oplossing te vinden is en zware beroepen kunnen minder zwaar gemaakt worden dankzij moderne hulpmiddelen. Denk aan mechanisatie, robotisering, maar ook bescherming en het afschermen van gevaarlijke stoffen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het is in elk geval nogal simplistische oplossing, alsof er alleen maar werknemers bestaan.
Dat is wat je noemt: een PvdA-tunnelvisie.

Wat dacht je van een zelfstandige die ijzervlechter is, of een boer, of visser, enz. enz.
Die kiest voor zijn/haar beroep, en die zullen er gelukkig altijd blijven, als NL zichzelf niet dichttimmert met linkse regeltjes.
Wilders mag geen onhaalbare dingen roepen, Bos wel.

Goed als er nou geld te veel was, ja, dán was overal een robotje voor te maken. Maar meneer Bos heeft blijkbaar niet door dat die staatskas nogal lees geraakt is en er dus geen robotjes gekocht kunnen worden.

Toegevoegd na 9 minuten:
p.s.
Oftewel Bos zelf zal ze niet met de staatskas kunnen betalen; dus heeft hij het weer eens over geld dat niet van hem is.
Kleine zelfstandigen moeten nu juist al hard werken om hun hoofd boven water te houden. Die zitten dus niet te wachten op het zoveelste regeltje dat alleen maar geld kost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening is dit een utopie, Er zijn voor alle beroepen wel hulpmiddelen te vinden, persoonlijk heb ik een periode bij een hovenier gewerkt. Een kleine v.o.f. hierbij heb ik regelmatig zwaar werk moeten doen, die niet met hulpmiddelen uitgevoerd kunnen worden bijvoorbeeld vanwege een kleine doorgang, waardoor het onmogelijk is om met bijvoorbeeld motor-kruiwagen in de desbetreffende tuin te komen, en het er toch echt met een gewone kruiwagen ingekruid moest worden.
En natuursteen leggen in gewone tuinen met een machine/zuignappen is vanuit het oogpunt van de kosten gezien onmogelijk. deze projecten zijn te klein om nog rendabel te zijn als voor al het zware werk machines worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, sommige dingen zijn onvervangbaar.

Ik volg nu stage als straatmaker tot is denk ik een van de zwaarste beroepen.

en die Mr. Bos kan wel een regel maken dat je 25+ kilo niet mag tillen , maar iedereen doet het nog.

Ik haat zoiezo dat hele linkse gedoe!
Wilders kijkt tenminste hoe het echt beter is.

Toegevoegd na 3 minuten:
ook moeten ze in die 2e kamer toch iets verzinnen ?
300 miljard schuld of zo hebben ze , en dan komen ze met deze flauwe kul aan ?

Nou ze maken alles alleen maar erger, PVV wilt er tenminste nog iets aan doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft Bos het dan over lichaamlijk zware beroepen, ik heb hier niet over gehoord of gelezen, moet ik erbij vertellen.
Lichaamlijke zware beroepen zijn er wel en sommigen kunnen niet door machines over genomen worden.
Geestelijk kun je ook een zwaar beroep hebben, Tja ik geloof zeker dat het beroep lichter zal worden als je het met liefde en zorg uitoefend, dan kan een mens veel aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Utopie en niet haalbaar,Bos moet gewoon eens een week meelopen op de bouw,of een week op het slachthuis werken,en zo zijn er nog veel meer fysiek zware beroepen.
ik loop en sjouw de hele dag en als er wat staat van boven de 50 kilo dan pakken we dat ook met z,n tweeen op,omdat het even niet anders kan.
en hoever gaat een zwaar beroep een buschauffeur die de hele dag werkt heeft ,in mijn ogen ook een zwaar beroep,maar dan weer anders als een bouwvakker.
en zo heeft ieder beroep wel zijn zware kanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om hier een duidelijk en zinvol antwoord op te geven zul je eerst moeten vastleggen wat zware beroepen zijn,niet iedereen ervaart zijn werk als zwaar terwijl een andere werknemer die het zelfde werk doet het loodzwaar vind,
lichaamelijk zwaar kun je eventueel nog berekenen aan de hand van de energie die het kost om het werk gedaan te krijgen,maar psychisch zwaar word al een stuk moeilijker en dan zijn er nog beroepen die en lichamelijk en psychisch zwaar zijn te noemen, hoe zwaar mag of moet een dergelijk beroep zijn voordat er een robot ingezet word.en wie betaald dat dan? Met andere woorden weer een typische pvda oplossing om nog meer ambtenaren aan het werk te krijgen omdat alles beoordeelt en gecontroleerd moet worden,omdat de buurvrouw haar huishouden zo'n zwaar beroep vinden ook recht meent te hebben op een robot.
Dit plan is net zo ridicuul als de kopvoddentaks van de Heer Wilders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zware beroepen en "de wereld" zijn mooie begrippen. Bepaalde beroepen de EU uit zal hij bedoeld hebben? Het zwaarste beroep schijnt CEO te zijn, want dat wordt het beste betaald. Hoe Bos denkt willekeurig beroep van de hele wereld te verbannen, weet ik niet, maar laat hij dan alsjeblieft bij kinderarbeid beginnen. En dat krijg je de wereld uit door die kinderen en eigenlijk hun ouders te leren lezen (het klinkt raar, maar zo is het).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorlopig onhaalbaar en sciencefiction idee. Ooit in de toekomst als er veel meer machines die het werk doen. Ik merk met mijn werk al dat je machines niet al het werk kan laten doen. (ik werk als monteur in de infratechniek) We gebruiken een kraantje maar als je in Haarlem in een hele smalle steeg moet zijn dan moet je toch hele stukken met de hand scheppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of iets zwaar is hangt af van de belastbaarheid. Dus plaats mensen in een situatie waarbij ze over hun belastbaarheid heen gaan dan is dat een zwaar beroep.

Als een ambulance broeder bij een zelfmoord geval komt is dat zwaar. Is het de derde die week... dan wordt het snel te zwaar.

Etc.

Kortom onmogelijke opgaaf.