Hoe wordt dit apparaat genoemd waar je een nummer moet trekken om aan de beurt te komen?

Toegevoegd na 3 uur:
Graag ook een bron erbij vermelden zodat ik het kan nalezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K
amigo
12 jaar geleden
een nummertjetrekker (ha ha, dat zet ik maar niet bij de antwoorden)

Het beste antwoord

Het word gewoon een dispenser genoemd maar de rol met nummers een volgnummerrol, dus een volgnummerroldispenser...

http://www.kaanwinkelinrichting.nl/catalogus/winkelmateriaal/nummerautomaat-met-nummerrollen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ticket dispenser
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Zo zal ie in het Engels genoemd worden. Maar hoe in het Nederlands?
Amadea
12 jaar geleden
Het lijkt mij toch meer een apparaat wat bijvoorbeeld in de hal van een metrostation staat. Om een kaartje voor de reis te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en weer twee minkukels. Zucht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Copy paste aan het werk.
Amadea
12 jaar geleden
Wat een insinuaties. Beledigen is niet toegestaan volgens de GV-richtlijnen!
Dat noem je een nummertjesautomaat. :-)
12 jaar geleden
hij schijnt trouwens volgnummerdispenser te heten
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Dat kan hoor Amigo, maar ik zag op internet almaar
nummertjesautomaat staan.
amigo
12 jaar geleden
dat kan ik me voorstellen en ik krijg daar toch wat "bijgedachten" bij, wat dat betreft is vervolgnummerdispenser wel heel keurig EN saai
Kristal
12 jaar geleden
;-)))
kan je nagaan hoe ik in elkaar zit, ik had daar echt gewoon helemaal niet aan gedacht...
zucht, wat moet ik nu weer van mezelf denken... lol
Voor de taalpuristen onder ons, in het Nederlands: 'Volgnummerautomaat'...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ene zegt: "ticket dispenser" en dan andere zegt weer: "nummertjes automaat"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ''anders nog iets ?'' nummertjesautomaat