toch weer contact opnemen of niet?

Mijn vader had vroeger een relatie met een vrouw in groningen. ik heb daar toen een jaar gewoond. de relatie ging op een gegeven moment kapot waardoor wij weer naar onze huidige woonplaats terug gingen. ik heb altijd goed contact met haar gehad toen. had daarna nog wel soms contact met haar maar wel minder. vorig jaar belde ik haar op of ze wat af wou spreken omdat ik dat weekend naar groningen zou gaan dat vond ze leuk we hebben een leuke dag gehad en spraken af contact te houden. vorig jaar kerst stuurde ik haar een kaart maar heb nooit meer wat gehoord. ik vind t best zonde zou ik haar nog eens moeten bellen? het kan wel zijn dat zij t moeilijk vind omdat mijn vader twee jaar geleden overleden is. Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.....

Toegevoegd na 14 minuten:
Het contact kwam meestal van mij af en dat ging dan heel goed en gezellig. alleen zij zal nooit uit zichzelf contact opnemen heel raar...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vind het heel bijzonder dat jij het contact met deze ex-vriendin van je vader hebt proberen te onderhouden. Dat het initiatief meestal van jou komt kan verschillende redenen hebben. Misschien doe jij haar aan haar ex-vriend denken, misschien mist ze hem, misschien wil ze zich niet opdringen, misschien betekent het contact minder voor haar dan voor jou, misschien is ze verhuisd, misschien is ze jouw nummer kwijt. Maar het is allemaal gissen, want zij is de enige die jou hier antwoord op kan geven.
De keren dat jullie elkaar spraken waren steeds goed, dus denk ik dat zij ook heel goed antwoord kan en wil geven op de vraag die jij hier zo duidelijk stelt. Ik zou toch nog een keer het initiatief nemen en haar bellen of mailen of schrijven. En vertel haar precies wat je hier zo goed onder woorden kunt brengen.
Ik wens je veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja misschien is het pijnlijk voor haar omdat jij aan je vader doet denken natuurlijk. Maar misschien is het later juist wel fijn dat jullie weer contact hebben en kan ze beter met het verlies omgaan. Je kan altijd proberen contact te maken en als ze er niets van wilt weten heb je het tenminste geprobeerd en is het jammer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je moet zeker contact opnemen met haar. Je weer anders nooit wat de reden is, waarom ze niet reageert. Je kan in dit geval niet zelf invullen wat de reden is. Op deze manier kom je erachter. Wie weet vind ze het heel fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet opdringen, maar je zou contact op kunnen nemen als je daar zelf zin in hebt tenminste. Nee heb je, ja kun je krijgen.. En je zou het nu nog kunnen proberen voor ze een keer verhuisd of iets dergelijks waardoor je haar straks niet meer kan vinden. Ik zou het gewoon proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je haar een kaartje sturen, dat is voor een "hernieuwde kennismaking" iets minder ongemakkelijk dan bellen. Je kunt schrijven dat je het contact met haar best wel mist, en eventueel voorstellen eens iets af te spreken. Reageert zij hier niet op, dan weet je waar je aan toe bent en kun je het voor jezelf afsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Contact opnemen en vragen waarom jij het contact legt en niet zij. M.a.w. de vraag die je hier stelt aan haar vragen. Het zou toch fijn zijn als je deze persoon in je leven kunt houden. Hopenlijk lukt dat.