waarom komt anonymous zo vaak in het nieuws?

op nu.nl voornamelijk. veel vaker dan op andere nieuwssites heb ik het idee. het lijkt wel alsof ze gesponsord worden door nu.nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit viel mij ook op inderdaad.... Ben benieuwd of iemand het kan verklaren waarom nu.nl zo vaak een artikel erover plaats :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo eng, vind je m'n broer eng? ;-)

Het beste antwoord

Het is komkommertijd.
Er zijn op het moment geen noemenswaardige nieuwe rampen en de politiek ligt ook al helemaal stil maar de krant moet wel vol.
Want er moet elke dag nieuws gebracht worden, ook al is er weinig nieuws dan doet de media wel alsof het nieuws is.

Bij nu.nl hebben ze denk ik de hackersgroep Anonymous uit gekozen om het nieuws mee op te vullen.
Dit zou zo maar kunnen.

Het nieuws dat wij voorgeschoteld krijgen is natuurlijk een selectie van wat de journalistten belangrijk vinden, hun keuze bepaalt wat jij en ik lezen. Bij nu.nl zit misschien een journalist die zich helemaal verdiept heeft in het werk van de hackersgroep en daar regelmatig wat 'nieuws' over naar buiten brengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zou kunnen +

Andere antwoorden (4)

De hackersgroep Anonymous willen wraak nemen op de arrestatie van Britse en Amerikaanse sympathisanten.

In een verklaring zegt Anonymous dat de enorme hoeveelheid vertrouwelijke gegevens die ze kortelings gehackt hebben politiemensen in heel het land in verlegenheid en diskrediet kunnen brengen.
Dit was hun doel.

Toegevoegd na 12 minuten:
Door cyber-aanvallen op de internetsites zoals van PayPal, Visa en Mastercard waren ze al eerder in het nieuws gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het nieuwtje, maar ik vroeg waarom ze relatief zovaak in het nieuws komen
Anonymous crackt alles wat ze kunnen vinden en zet alle persoonsgegevens van de database van het slachtoffer online zodat iedereen de wachtwoorden en gebruikersnamen kan lezen. Omdat het over honderd duizenden zo niet miljoenen gegevens gaat is dat belangrijk nieuws.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat staat op nu.nl idd. maar waar zijn die gegevens dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je even op ThePirateBay, het twitter account van anonymous en pastebin kijken. Anders moet je op tweakers even op anonymous zoeken, kom je ook genoeg links tegen.
Volgens mij is anonymous gewoon een algemene term die geven aan bepaalde groepen waarvan ze niet weten wie ze zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*die gegeven worden aan .....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Owja....
Die groepen verichten criminele activiteiten op het internet. Zoals laatst het incident met de playstation 3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja die groep heb ik het uiteraard over
Of het nu komt omdat er verder weinig inhoudelijk nieuws te melden valt of dat een of andere journalist op dit moment in to anonymous is, het gaat er denk ik ook om wat wij er zelf mee doen. Hoe staan we zelf tegenover het feit dat er geen geheimen meer moeten zijn, dat alles in de openbaarheid wordt gebracht. Anonymous probeert misschien wel ons geweten te zijn, maar de beslissing ligt bij ons zelf