wat zijn juppen ?

volgens mijn 30ers net aan hun cariere begonnen net een huis gekocht maar verder kom ik niet , ojha envanwaar de negatiefe bij klank ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22K

Antwoorden (2)

Het zijn yung urban proffesionals.
Snelle carrieremakers....je schrijft het trouwens met een y

Toegevoegd na 2 minuten:
De negatieve klank zal een beetje zijn omdat een yup vaak zijn verleden / vrienden achter zich laat en nieuwe rijke vrienden ineens interressanter vind. en zich ineens gedraagd met luxe die voorheen eigenlijk niet bij deze persoon paste
12 jaar geleden
Yup staat voor young urban professional, dus inderdaad jonge mensen die aan het begin van hun carrière staan.

Yuppen zijn (generaliserend) nogal materialistisch ingesteld. Een hoog salaris, dikke auto en de nieuwste gadgets zijn belangrijk voor ze. Vandaar waarschijnlijk de negatieve bijklank..