Waarom hebben "Gerelateerde" vragen meestal niets met het bovenstaande onderwerp te maken?

Als ik een vraag stel over de onbevlekte onvangenis van Maria, staat er bij gerelateerde onderwerpen: Waarom zitten er gaatjes in Mariakoekjes? Is de naam maria dan de relatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Omdat een computerprogramma (zoekprogramma, in dit geval) niks anders doet en kan doen dan wat de programmeur er van gebrouwen heeft.
Als je probeert een zoekprogramma te vergelijken met wat een mens zou proberen te vinden, ga je nat :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is duidelijk.Dank je

Andere antwoorden (2)

Ik heb het zoekprogramma niet geschreven maar volgens mij zoekt hij 1 op 1 met je trefwoorden in de gearchiveerde
database en vindt dan vragen die ook deze trefnaam / trefnamen hebben. Dat hoeft dan inderdaad niets met het onderwerp te maken te hebben.
De omschrijving 'gerelateerde vragen' dekt dan ook niet de lading.

Je kunt wel een indicatie (geen zekerheid) krijgen of je vraag al eens gesteld is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou bij die vraag ook verwijzingen naar wasmiddelen e.d. kunnen krijgen omdat de letters "v l e k" in je vraag staan.
De computer 'denkt' dan: hé vlek, dat heb ik eerder gezien! En somt op waar die nog meer een vlek in z'n geheugen heeft staan.

Vermoedelijk worden ook de woorden die bij de antwoorden geschreven staan ervoor gebruikt.
Ik vind het wel een handig systeem. Hierdoor kom je bij totaal andere dingen, waar je niet eens naar op zoek was, maar nu toch nieuwsgierig naar wordt gemaakt. Werkt alleen wel verslaving in de hand...