wanneer kregen de indianen in de Verenigde Staten het kiesrecht?

Als ik het goed heb, kregen deze oorspronkelijke bewoners eerst helemaal geen burgerrechten

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.9K
Ritsuka
5 jaar geleden
Het kiesrecht word ze in bepaalde staten weer afgepakt nu..
Je moet een postadres hebben, als je op een reservaat woont zoals veel kndianen dan heb je dit niet, en mag je niet stemmen.

Het beste antwoord

De Snyder-wet van 1924 gaf de indianen het volledige Amerikaanse staatsburgerschap. Maar de grondwet liet het aan de staten over te beslissen of indianen mochten stemmen. Veel staten gaven dit recht niet.
In 1965 maakte de Voting Rights Act een einde aan de mogelijkheid om indianen het stemrecht te ontzeggen. Toen pas hadden alle indianen kiesrecht.
SimonV