Kreeg onderstaand bericht van "google". Is dit weer fake, het lijkt zo echt?

Google Corporation®.
Belgrave House,
76 Buckingham Palace Road,
London SW1W 9TQ,
United Kingdom.

CONSOLATION PRIZE WINNING NOTICE!!!

Ref NO: GCS/G38/05968

Batch: GUK/4985/4967/365

We wish to congratulate you once again on this note, for being part of our winners selected this year. This promotion was set-up to encourage the active users of the Google search engine and the Google ancillary services. Hence we do believe with your winning prize, you will continue to be active and patronage to the Google search engine. Google is now the biggest search engine Worldwide and in an effort to make sure that it remains the most widely used search engine, we ran an online e-mail beta test which your email address won 950,000.00 GBP {Nine Hundred and Fifty Thousand Great British Pounds Sterling}.

A winning Cheque will be issued in your name by Google Promotion Board, and also a certificate of prize claims will be sent along side your winning Cheque. In your best interest to avoid mix up of numbers and names of any kind, we request that you keep the entire details of your award strictly from public notice until the process of transferring your claims has been completed, and your funds remitted to your account. This is part of our security protocol to avoid double claiming or unscrupulous acts by participants / non participants of this program. Kindly fill-in the verification and fund release form below.

VERIFICATION AND FUNDS RELEASE FORM.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Nep
gvrox
11 jaar geleden
Wat lijkt hier dan echt aan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal gvrox, maar waarom zoveel moeite gedaan als iedereen meteen al zegt, dat het fake is.

Het beste antwoord

Lijkt mij nep. Ga naar Google Maps and zoek:

76 Buckingham Palace Road, Londen, Verenigd Koninkrijk

Daar zitten aardig wat bedrijven, Google, is daar niet één van (en je zou toch mogen verwachte dat Google Maps dat weet!)

Toegevoegd na 2 minuten:
Belgrave House bestaat overigens wel, maar geen vermelding van Google!

Toegevoegd na 10 minuten:
Google: Google Promotion Board

De éne klacht na de ander!

Toegevoegd na 11 minuten:
I have received an email from Google Promotion Board stating I have won 950,000 GBP. Then I have been directed to First Merit Courier Service who are asking me to pay 620 GBP as courier fee before they will deliver the cheque.

Read more: I have received an email from Google Promotion Board stating - JustAnswer http://www.justanswer.com/fraud-examiner/6j9b8-received-email-google-promotion-board-stating.html#ixzz2FJAjeH5E
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle antwoorden hebben dezelfde strekking; het is nep. Daarom lijkt het me eerlijk de 10 punten toe te kennen, aan degene met het snelste antwoord.

Andere antwoorden (4)

Dit is nep. Maar het ziet er bedrieglijk uit. Heel eng hoor.

In your best interest to avoid mix up of numbers and names of any kind, we request that you keep the entire details of your award strictly from public notice until the process of transferring your claims has been completed, and your funds remitted to your account.

Dit is een stukje wat veel argwaan oproept.

En dan moet je een formulier invullen. Wat willen ze allemaal weten? Vast een hoop informatie die jij niet openbaar kwijt wilt..............
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier de rest van de mail.
(1) Your contact address.
(2) Your Tel/Fax numbers.
(3) Your Nationality/Country.
(4) Your Full Name.
(5) Sex.
(6) Occupation.
(7) Age.
(8) Ever won an online lottery?

Please contact your claims agent immediately for due processing and remittance of your prize money to file for your prize claim, kindly contact your CLAIMS agent.

CONTACT CLAIMS OFFICE:
Google Promotion Board
Dr. Brian Robinson
Email: drbrianrobinson01@yahoo.co.jp

NOTE: For easy reference and identification, find below your reference and Batch numbers. Remember to quote these numbers in every one of your correspondence with your claims agent. Ref NO: GCS/G38/05968, Batch: GUK/4985/4967/365.

Congratulations once again from all our staff and thank you for being part of our promotions program.

Lawrence Page.
Chairman of the Board and Chief Executive Officer.
©2012 Google Corporation.
…………………………………………………………………………………………………
NOTE!!! for security reasons, you are advised to keep your winning information confidential till your claims are processed and your money remitted to you. This is part of our precautionary measure to avoid double claiming and unwarranted abuse of this program by some unscrupulous elements. Please be WARNED!!!!

©2012 Google Corporation.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel grappig dat een medewerker van Google een Yahoo email adres heeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ kweenie, nou idd! LOL
Amadea
11 jaar geleden
Wat bovendien uit JAPAN komt!
Trap er niet in!! Dit is nep, en als je reageerd kost het je geld. Dit bericht wer vorig jaar ook al aan vele mensen verzonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tenzij je heel erg bewust mee hebt gedaan aan een of andere verloting of prijsvraag, kun je ervan uitgaan dat alle e-mails die claimen dat je iets gewonnen hebt, foutief of op z'n minst misleidend zijn. Elke e-mail die je verzoekt extra informatie te verstrekken is verdacht.

Bedrijven houden over het algemeen geen verlotingen zonder deze groots aan te kondigen. Een actie waarbij een klant iets kan winnen is altijd een promotie actie en is dus bedoelt om de aandacht te trekken. Wist je iets van een prijs verloting? Zo niet, dan is de e-mail die je hebt ontvangen per definitie niet te vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is zeker weten nep. Als je even zoekt kom je uit op Scamwarners.com waar hij staat bij Lottery Scams:

http://www.scamwarners.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=47472

Helaas, je hebt dus niet echt gewonnen.