Is bij jullie vandaag (7-9-2009) om 12:00 uur ook geen luchtalarm sirene te horen geweest?

Toegevoegd na 24 minuten:
In Eindhoven was geen alarm te horen vandaag.

Toegevoegd na 20 uur:
Update: Het alarm was in ZO Brabant niet te horen vanwege een technisch defect.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kun je dat nagaan ergens..zal eens gaan zoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar woon je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen vraag waarbij iemand het beste antwoord kan geven. Iedereen die antwoord heeft gegeven krijgt een plusje en daarna sluit ik de vraag.

Antwoorden (24)

Bij ons (provincie Utrecht) wel. Dat is voor mij het sein dat de papiercontainer naar buiten moet (eerste maandag van de maand).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dat is wel vreemd..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook hier is de sirene afgegaan(leiden).

ik las net trouwens een grappig verhaal: in brabant liet de brandweer de sirenes loeien ivm mogelijk schadelijke vrijgekomen stoffen (niet op de 1e maandag om 12 uur).
iedereen bleef echter lekker in het zonnetje liggen, en sportwedstrijden gingen gewoon door.
de burgemeester laat onderzoeken hoe dit zit.
Rieneke1
14 jaar geleden
hier in achterhoek wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in Veghel ook (brabant)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons in Groningen ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier, in Almelo, is het luchtalarm wel afgegaan. Wat vreemd dat hij bij jou niet af is gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaag op bezoek bij mijn dochter in Den Bosch en daar is het alarm zojuist om 12 uur afgegaan!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij ons in alphen a/d rijn wel hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in Tilburg wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook hier in arnhem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze waren vandaag 5 minuten te laat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Zoetermeer heb ik niks gehoord maar dat kan ook aan mij hebben gelegen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier in assen (drenthe) ook, maar wel 5 min te laat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat geeft niet echt een veilig gevoel nee. maarja de maandelijkse test is er juist o.a. om te checken of de dekking compleet is. maar in jou geval lijkt het er meer op dat alarmhoorn om de een of andere reden is uitgevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in Rotterdam zijn ze ook gewoon afgegaan. Ik heb er alleen niet op gelet of dat om klokslag 12 uur was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de flevopolder ging hij ook om 12.00 af. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Borger ook :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Dongeradeel wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Roosendaal ging het luchtalarm wel af, maar zodanig zacht dat ik mijn raam open moest zetten om het te horen. Het was dat ik wist dat het altijd om 12 uur was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zo aan die sirene gewend, dat ik niet eens hoor of die wel of niet is afgegaan. Ik zou het je van deze kant 'Noord Holland ten zuiden van Amsterdam' dus niet kunnen vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is hij in Oldenzaal ook niet gegaan? Of ik heb hem gemist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in Schiedam ook normaal.

Als de sirene niet afgaat is dit niet direct een probleem. De sirenes worden juist op de eerste maandag van de maand om 12:00 uur aangezet als test. Hierdoor wordt er voorkomen dat bij een echte calamiteit de sirenes niet blijken te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Leiden wel, naar mijn mening zelfs te lang.

Misschien was er in Eindhoven iets mis met het alarm, in dat geval mag je blij zijn dat ze er nu achter komen en niet als het nodig is.