Is bij jullie vandaag (7-9-2009) om 12:00 uur ook geen luchtalarm sirene te horen geweest?

Toegevoegd na 24 minuten:
In Eindhoven was geen alarm te horen vandaag.

Toegevoegd na 20 uur:
Update: Het alarm was in ZO Brabant niet te horen vanwege een technisch defect.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij ons (provincie Utrecht) wel. Dat is voor mij het sein dat de papiercontainer naar buiten moet (eerste maandag van de maand).

nee, dat is wel vreemd..

ook hier is de sirene afgegaan(leiden). ik las net trouwens een grappig verhaal: in brabant liet de brandweer de sirenes loeien ivm mogelijk schadelijke vrijgekomen stoffen (niet op de 1e maandag om 12 uur). iedereen bleef echter lekker in het zonnetje liggen, en sportwedstrijden gingen gewoon door. de burgemeester laat onderzoeken hoe dit zit.

hier in achterhoek wel.

Hier in Veghel ook (brabant)

Bij ons in Groningen ook.

Hier, in Almelo, is het luchtalarm wel afgegaan. Wat vreemd dat hij bij jou niet af is gegaan.

Vandaag op bezoek bij mijn dochter in Den Bosch en daar is het alarm zojuist om 12 uur afgegaan!!

bij ons in alphen a/d rijn wel hoor

Hier in Tilburg wel.

ook hier in arnhem.

Ze waren vandaag 5 minuten te laat.

In Zoetermeer heb ik niks gehoord maar dat kan ook aan mij hebben gelegen..

hier in assen (drenthe) ook, maar wel 5 min te laat...

dat geeft niet echt een veilig gevoel nee. maarja de maandelijkse test is er juist o.a. om te checken of de dekking compleet is. maar in jou geval lijkt het er meer op dat alarmhoorn om de een of andere reden is uitgevallen.

Hier in Rotterdam zijn ze ook gewoon afgegaan. Ik heb er alleen niet op gelet of dat om klokslag 12 uur was.

Borger ook :)

In Dongeradeel wel...

In Roosendaal ging het luchtalarm wel af, maar zodanig zacht dat ik mijn raam open moest zetten om het te horen. Het was dat ik wist dat het altijd om 12 uur was...

Ik ben zo aan die sirene gewend, dat ik niet eens hoor of die wel of niet is afgegaan. Ik zou het je van deze kant 'Noord Holland ten zuiden van Amsterdam' dus niet kunnen vertellen.

Volgens mij is hij in Oldenzaal ook niet gegaan? Of ik heb hem gemist.

Hier in Schiedam ook normaal. Als de sirene niet afgaat is dit niet direct een probleem. De sirenes worden juist op de eerste maandag van de maand om 12:00 uur aangezet als test. Hierdoor wordt er voorkomen dat bij een echte calamiteit de sirenes niet blijken te werken.

In Leiden wel, naar mijn mening zelfs te lang. Misschien was er in Eindhoven iets mis met het alarm, in dat geval mag je blij zijn dat ze er nu achter komen en niet als het nodig is.