Wat houdt integratie in, in de gehandicaptenzorg?

Het liefst antwoordt geven in niet te ingewikkelde woorden! ;)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het betekent dat gehandicapten als volwaardig burger beschouwd (gaan) worden en dat o.a. hun woonsituatie verandert van grote instellingen (achter 'gesloten' deuren) naar kleinschalige voorzieningen in een woonwijk. Dat zo'n overgang niet altijd soepel gaat en soms zelfs ernstige problemen oplevert, blijkt uit de artikelen in Trouw en de Volkskrant. In een aantal gevallen lijkt het beter te zijn om juist wél in grote(re) instellingen te wonen (bijvoorbeeld vanwege agressie en overlast) of vragen gehandicapten zélf om terug te mogen keren. Dat laatste kan vaak niet omdat het terrein waarop hun voormalige instelling staat/stond, nu voor andere doelen gebruikt wordt of omdat er anderen (vaak niet-gehandicapten) in hun huizen wonen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Prima antwoord! + 1 voor je antwoord!