Wat betekent de handbeweging je schouder afvegen?

Je ziet welleens tv-series uit amerika en soms ook in videoclips dat ze met hun linkerhand hun rechterschouder (of andersom) twee keer snel achter elkaar afvegen. Wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Het betekend: zo, dat heb ik eens even goed gedaan, of: ik ben trots op mezelf..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat een vervelende opmerking van iemand of de persoon zelf niet meer betekent als een pluisje wat je even weg moet vegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het betekent dat je iets heel erg makkelijk, nonchalant haast, doet

Toegevoegd na 36 seconden:
zag het vanavond Stacey Rookhuizen nog doen bij X-factor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets als niet ter zake doende nonchalant verwijderen...

of ze hebben last van roos....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha jaa bestevaer, jammer je hebt het al gezegd, maar idd het zou ook kunnen zijn dat ze last hebben van roos :P (Head&Shoulders ;))
Bestevaer, je verdient een +1, maar die kan ik niet geven :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals gezegd betekent het het nonchalant wegvegen, met als bedoeling het distantieren tot persoon vanwege een daad of iets wat hij gezegd heeft.

De oudste verwijzing die ik ken komt uit de bijbel.
Lucas 9 vers 12: Als ze jullie niet willen ontvangen, schud dan het stof van je voeten ten teken dat je niets meer met hen te maken wilt hebben.