We gaan in nederland plastic hergebruiken.Ook om zware andere materialen te vervangen?

Bedoel bijvoorbeeld marmer te vervangen, steen en alles wat zwaar is en uit het buitenland moet komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je wilt plastic aanrechtbladen en grafstenen gaan maken begrijp ik? Weet niet of daar zo'n markt voor zal zijn. Het is niet alleen dat marmer of andere natuursteen zwaar is, maar ook dat het een bepaalde (lage) mate van slijtage heeft. Ik denk dat dat in de keuze meer doorslag geeft dan het gewicht.
Van hergebruikt plastic worden wel bv tuinmeubelen gemaakt. Die waren al van kunststof, dus dat scheelt een hoop productie van kunststof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is de vraag niet helemaal duidelijk. Je vraagt af of plastic gebruikt gaat worden om zware materialen te vervangen en in de trefwoorden zet je grafstenen en keukenbladen. Ik heb daar een verband tussen gelerd. misschien onterecht, maar ook zonder dat jij het wil blijft mijn antwoord wat het is. De eerste zin zou ik dan willen vervangen door:
Je vraagt je af of men plastic aanrechtbladen en grafstenen gaat maken?
Er is een aantal jaar geleden al eens geopperd om dit te doen. Zoals je hebt waargenomen is er niks van terecht gekomen. Ze wilden zelfs huizen bouwen van hergebruikt plastic. Alleen tuinmeubels en tuinhekjes die toch maar gemiddeld 10 jaar meegaan worden van hergebruikt plastic gemaakt en ook de plastic wegwerpartikelen. Zwaardere materialen vervangen voor plastic is niet altijd een optie, mensen willen nu eenmaal duurzaam materiaal en kunststof (hergebruikt) verkleurd nog steeds of heeft niet het gevoel bij aanraking van luxe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hergebruikt plastic kan onmogelijk marmer of steen of staal vervangen, de benodigde sterkte slijtvastheid en schoonheid van degerlije materialen is onmogelijk te evenaren met een afvalproduct zoals afvalplastic.