Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het dunstbevolkte staat in Amerika ?

Weet iemand wat het dunstbevolkte staat in Amerika is ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat ligt eraan wat je verstaat onder dunstbevolkt.

Wyoming is de staat met het minst aantal inwoners, ongeveer een half miljoen. De oppervlakte is ongeveer 250.000 kilometer, dus er wonen ongeveer 2 personen per vierkante kilometer.

Alaska heeft een bevolking van ongeveer 700.000, maar is enorm groot: ongeveer 1,5 miljoen vierkante kilometer. Dat is ongeveer een half persoon per vierkante kilometer.

Daarmee is Alaska verreweg de dunstbevolkte staat van de USA.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dunst bevolkt is dunst bevolkt. Minste aantal inwoners per oppervlak. We hebben toch allemaal aardrijkskunde gehad op de middelbare school? Dat mensen dat vergeten, is een ander verhaal. Maar onder bevolkingsdichtheid is maar EEN ding te verstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zeg je eerst dat wyoming het ook kan zijn, om later tot de conclusie te komen dat het toch alaska is?
En dunbevolkt is gewoon minste aantal inwoners per vierkante km
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede antwoord op me vraag met veel informatie.

Andere antwoorden (4)

De meest dunbevolkte staat in Amerika is volgens mijn bron (dateert uit 2009) DC met 599,657 inwoners.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Montana is het dunstbevolkte staat in Amerika.
926.825 inwoners. Er wonen 2,39 mensen per km².
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alaska uiteraard, met 0.42 inwoners / km².
Zie bron voor een complete lijst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou willen plussen voor het feit dat je (als enige tot nu toe) de definitie van 'dunstbevolkt' begrijpt, maar helaas, ik ben nog maar niveau 1... +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hehe, gelukkig. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eindelijk iemand die het wel snapt, ik ga zo de app maar even verlaten om jou te kunnen plussen;)
Volgens mijn bron is het Wyoming.
Met 532.981

Toegevoegd na 1 minuut:
Nu heb ik natuurlijk de vraag iets te snel gelezen en is dit waarschijnlijk niet het "dunst" bevolkt maar gewoon minste inwoners.

Toegevoegd na 2 minuten:
Lees net Bliets zijn antwoord en zie dat ik het toch BIJNA goed had :) die van mij staat op 2
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing