Als we nu back to basic zouden moeten, wat zou je dan het meeste missen?

We zijn best wel een materialistisch volkje. (nee, niet iedereen, dat weet ik).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

15 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Die kleine paaskoekjes met een roomachige bovenkant en een spritsachtig koekje onderop.

Tijdens een sessie 'Goeievraag' gaat er een heel pakje doorheen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het juiste antwoord is STROOM, alles draait tegenwoordig op stroom, van vriezers tot rekenmachines.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toch me mobieltje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Boeken, 's winters de verwarming,warme douche, en de flitspaal langs de kant van de weg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
electriciteit, zonder lijkt me toch echt balen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon lekker eten kunnen maken zonder teveel moeite.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk een paar van die luxe dingen die ik me nu af en toe gun: een goed glas rode wijn; een lekker warm bad en af en toe een DVD kijken. Maar er is één ding dat ik toch eigenlijk helemaal niet wil missen en dat is de wasmachine. Ik moet er niet aan denken om de was met koud water met de hand te moeten wassen. Dat is leuk als je aan het kamperen bent, maar niet altijd!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als "basic" is gedefinieerd als "jaar of 500 terug": straatstenen!

Electriciteit, mwah. Mobieltje, lastig. Maar geen straten meer? Totale distributie-ramp, dan staan we op "niveau Afrika"...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het stond al in een paar antwoorden : elektriciteit is zo belangrijk in de wereld geworden dat het westen zonder elektriciteit amper een kans van overleven meer heeft. Onze belangrijkste eerste levensbehoeften als water, voedsel, warmte, bescherming, enzovoort stoppen per direct als de stroom uitvalt. Stel je voor dat deze stroom 2 weken uit blijft in heel West Europa. Dan is 50% van al het leven op het continent uitgestorven, vermoord of opgegeten.

De stelling is andersom : als we elektriciteit moeten missen, zijn we gelijk back to basic.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een radio, een platenspeler, een iPod of een ander machien om muziek op af te spelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat ik ook mee ga in de elektriciteit! Ik zit eens om me heen te kijken, en behalve de paas-tak die ik net met zelf uitgeblazen eieren heb versierd zie ik zo snel niets wat geen elektriciteit nodig heeft, of om te werken, of om gefabriceerd te worden. Schoon water, warm water, zelfs bij biertje (ja sorry, ik ben morgen vrij ;) zou niet voor mijn neus staan zonder de elektriciteit (nou ja, bier zou me nog wel lukken zonder elektriciteit, maar zou de bereidingswijze op moeten zoeken zonder internet...) De lekkere warme fleecetrui die ik draag omdat ik vandaag schandalig verbrand ben in de zon, zou vervangen moeten worden door een wollen-kriebel-trui zonder elektriciteit... Mijn hele wereld draait er omheen, nu ik het eens goed bekijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een warme douche
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de geldautomaat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vloerverwarming!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veiligheid en vrijheid van doen en denken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mogelijkheid me goed te informeren (met boeken, kranten, tijdschriften, internet, maar ook telefoon), waardoor mijn wereld groter en kleiner tegelijk wordt. Ik zou de brede blik op de wereld als geheel zeker missen en het besef over de omvang van de wereld, de aantallen mensen en culturen, de manieren waarop de mens zich uitdrukt en zijn bestaan vorm geeft et cetera. Kennis over anderen geeft mij immers de mogelijkheid om kennis over mijzelf op te doen. Zonder die brede blik, ga ik mezelf op een heel andere manier zien. En misschien niet de beste manier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lekker op een terrasje zitten met dit mooie weer!