De president van Kenia heeft vandaag persoonlijk een stapel van 5000 kilo ivoor in brand gestoken. Waarom; wat is het nut daarvan?

Op die manier wordt ivoor toch nòg zeldzamer/ meer geld waard en wordt het daardoor toch nog aantrekkelijker om te stropen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hiermee wil hij een heel duidelijk signaal afgeven aan alle stropers en illegale handelaren: het stropen moet stoppen.
Alle handel in ivoor is verboden sinds 1989, de slagtanden waren al in beslag genomen in 2002, maar zonder legale mogelijkheden om ze te verhandelen lagen ze toch maar in de opslag.
Het vernietigen van deze ivoor vind ik een goede keuze. Het geeft heel duidelijk aan dat dit spul iets is wat je niet moet willen, ook al is het miljoenen waard. De olifanten zijn meer waard.
Petje af voor Mwai Kibaki wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus!

Andere antwoorden (2)

Dat is ivoor welke in beslag is genomen van stropers. Het doel is de boodschap af te geven: Stropen loont niet.

Dit wordt gedaan om te zorgen dat er geen corrupte overheids officials een deal sluiten met stropers om in beslag genomen ivoor semi-officieel te verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er worden de laatste tijd extreem veel olifanten afgeschoten Voor het ivoor. Dit is een boodschap van de president