"The dutch say leave me alone."

Is dit een typisch Nederlandse gezegde?
Ik hoorde het in een film en had alleen nog maar de eerste 3 woorden ingetypt en gelijk stond de hele zin er al. Wat betekent dat het erg vaak is opgezocht.

Wie o wie weet meer over deze gezegde en waarom het gezegd wordt.

Toegevoegd na 1 uur:
De film is opgenomen in 2009.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Volgens mij is dit geen gezegde, maar heeft het te maken met de dode man die pas na 4 jaar gevonden werd in een woning in Minnertsga, nadat hij tegen zijn familie gezegd had dat hij met rust gelaten wilde worden (leave me alone!).

Dit is over de hele wereld in de sensatiepers geweest en levert dus ook aardig wat 'hits' op.

Toegevoegd na 3 uur:
Ha! Nu komen we ergens! Dit gaat niet over de Nederlanders, maar over Dutch Schultz, geboren Arthur Flegenheimer, wiens laatste woorden dit zouden zijn. Deze zeer beroemde gangster uit de thirties is neergeschoten en overleden aan z'n schotwonden, maar voordat hij overleden is, heeft hij eerst nog uren lang in verschillende staten van bewustzijn allerlei wartaal uitgeslagen die later een heel eigen leven is gaan leiden in allerlei conspiracy theories.
Zijn laatste woorden waren 'Leave me Alone'.

Mijn laatste woorden zijn over dit onderwerp zijn: All hail Discordia!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar de film is gefilmd in 2009 en uitgekomen in maart ofzo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke film is dat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flash Forward. Gefilmd in 2009 en in maart 2010 uitgezonden in Amerika. De man uit Friesland stond pas rond 23 juni in de krant. Misschien krijg ik hier ooit wel een pb over.
Amadea
13 jaar geleden
Wat is een pb?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een persoonlijk berichtje, dit kun je bovenaan de bladzijde (bij berichten) versturen aan andere GV'ers.