ER werken meer mannen als vrouwen on topposities omdat mannen bereid zijn hun leven in dienst van hun carrière te stellen.
Mannen zullen alles opgeven om een bepaalde carriere te behalen, let wel niet alle mannen.
Je zal als vrouw bereid moeten zijn, vrienden, familie echtgenoot kinderen allemaal op een 2e plek te zetten.
Je moet bereid zijn smorgens vroeg naar je werk te gaan en niet weten hoe laat je savonds tuis bent, wat meestal belachelijk laat is
Je zal indien gewenst op elk moment naar een andere lokatie af reizen
afin het vraagt veel offers die pas na vele lange jaren worden omgezet in macht, geld en aanzien.
wat je heb gemist is het liefdesleven met je partner, het zijn van een ouder voor je kinderen en niet zien opgroeien eerste stapjes griepjes enz
elke vrouw die na haar opleiding direct alles opoffert zal dezelfde status nivo bereiken.
de vraag is dan, ben je bereid om dat te willen en te doen
De meeste topposities wordt ingenomen door mannen van middelbare leeftijd , betekend dat ze vele jaren hebben gezwoegd, en slechts enkele bereiken het
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat het 'aanbod' van mannen die belangstelling hebben voor een dergelijke positie groter is dan het aanbod van vrouwen. Dan is het voor een vrouw veel moeilijker om 'erdoor te komen' dan voor een man, tenzij ook op dit niveau positief wordt gediscrimineerd: 'bij gelijke geschiktheid wordt de voorkeur gegeven aan een vrouw'.
Computoon
11 jaar geleden
Omdat mannen een voorsprong hebben doordat ze tot en met de jaren 80 gewoon bijna het alleenrecht hadden op dit terrein. Vrouwen waren thuis of hadden parttimebaantjes en de paar vrouwen die vroeger wel de ambitie hadden om zover te komen hadden of geen kinderen of werden tegengewerkt door niet begrijpende mannen.

Vrouwen zijn hard bezig met de inhaalslag maar dan moet eerst de volledige babyboomgeneratie met pensioen zijn.

Vrouwen zullen deze functies veel vaker doen in een baan met 4 dagen werk of andere constructies zolang ze nog jonge kinderen hebben waar hun man ook een baan van 4 dagen heeft. Die omslag moet ook nog in veel bedrijven gemaakt worden maar het komt, het gaat gebeuren.

Om vrouwen in een topfunctie te krijgen moet je eerst meer vrouwen in de subtop krijgen. Op dit moment is van alle werkenden 40% een vrouw en maar 25% van de mensen in de subtop is vrouw en maar 18% van de top is vrouw. Die cijfers moeten nog een beetje verschuiven: dus eerst alle werkenden naar 50%, dan kan de subtop zich vergroten qua vrouw en dan de top.

http://www.nu.nl/economie/2928381/geleidelijk-meer-vrouwen-in-topfuncties.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik neem aan dat je weet dat vrouwen gewoon werden ontslagen vroeger als ze trouwden, gewoon omdat hun man ze moest onderhouden en zoveel werk was er nu ook weer niet: "Van 1924 tot 1956 was er een wet in Nederland die getrouwde vrouwen verbood om te werken buitenshuis. Als vrouwen gingen trouwen, werden ze ontslagen. Voor 1924 mochten getrouwde vrouwen wel buitenshuis werken. Ook na 1956 gingen getrouwde vrouwen gewoon weer buitenshuis werken. "
http://www.watiseer.nl/smartsite.dws?id=118466

Daarna was het gewoon not done om als moeder te werken dus die achterstand moet nog ingehaald worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat het vooroordeel dat mannen in alle opzichten superieur zouden zijn aan vrouwen, in veel kringen nog steeds opgeld doet.
Daardoor kregen vrouwen in het verleden en in bepaalde kringen, nu nog steeds geen kans om te gaan studeren.
Is o.a. ontstaan door vele eeuwen hersenspoeling door diverse religies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ben ik het niet mee eens, studeren voor meisjes is nu heel gewoon en het is zelfs zo dat allochtone meisjes meer studeren dan allochtone jongens.
Om dit verschijnsel echt te begrijpen duiken we in de biologie en de evolutie. Je zou je af kunnen vragen hoe deze 'achterstand' van vrouwen in topposities in de evolutie van de mens is ontstaan. Fysiek grotere kracht bij de man en zwangerschap van de vrouw lijken op het eerste gezicht de voornaamste redenen. Maar waarschijnlijk nog belangrijker is het feit dat onderzoek heeft aangetoond dat er bij de geboorte van jongetjes meer DNA mutaties plaats vinden dan bij meisjes. Er zit dus gemiddeld meer 'gekte' in de man dan in de vrouw. Dit fenomeen levert dus meer 'idioten' op bij de mannen maar ook meer 'geniale' denkers. Dit heeft bijvoorbeeld ook tot gevolg dat er geen vrouwelijke wereldkampioenen schaken zijn. (Vrouwenschaak telt niet mee want daar zijn mannen uitgesloten) Tevens zijn er veel meer mannelijke Nobelprijs winnaars. Dit alles wil niet zeggen dat vrouwen minder slim zijn. Gemiddeld zijn we even slim. Er zullen gewoon altijd meer mannelijke uitzonderingen 'boven komen drijven'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ben ik het niet mee eens. Dat er meer mannelijke nobelprijswinnaars zijn komt gewoon omdat vrouwen vroeger niet mochten studeren en ontslagen werden als ze gingen trouwen. Gemiddeld zijn vrouwen slimmer en halen hogere cijfers op school. Momenteel zijn er ook meer vrouwen dan mannen bezig met een universitaire studie. Vorig jaar was het eerste jaar dat er meer vrouwen dan mannen promoveerden: http://www.hetpnn.nl/2012-meer-vrouwen-dan-mannen-gepromoveerd/ Ze zijn beter en sneller en er zijn er meer dan mannen op de universiteit: http://www.nu.nl/algemeen/1106000/vrouwen-op-universiteiten-veel-beter-dan-mannen-video.html Hoezo zijn mannen slimmer? Ze hebben gewoon heel lang het voordeel gehad dat ze wel mochten doorleren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder heb je jouw antwoord uit je eigen gestelde vraag maar of dat antwoord nu het beste was wat jij hebt gekozen weet ik niet: http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/sociale-wetenschap/wereld-schaakkampioenen-mannen.141113 Ik denk dat het tweede antwoord veel beter is, het is ook gestaafd met bronnen. Als je vrouwen verbied iets te doen worden ze daar natuurlijk nooit goed in! Verder vind ik schaken niet echt van toepassing in deze vraag. Om een topmanager te zijn moet je kunnen multitasken, iets wat een man over het algemeen al minder kan en wie helpt hem daarbij? Juist de secretaresse! Ik weet zeker dat een vrouw als directeur MET een secretaresse samen een veel beter team is! Schaken kunnen maken goed omdat ze zich maar met 1 ding hoeven bezig te houden, nou fijn voor ze!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben er van overtuigd dat we in de toekomst evenveel tot meer vrouwelijke Nobel en andere prijswinnaars zullen vieren. En dat gaat zelfs niet erg lang meer op zich laten wachten, die inhaalbeweging is in volle bloei. Er zijn verdomd veel 'idiote' vrouwen met geniale ideeën doch in het verleden werden die vaak in psychiatrische instellingen gedropt omdat men met hun wispelturige hormonale nevenwerkingen geen weg wist. Steeds meer vrouwen hebben bewust en consequent aan zelfkennis gewerkt en daardoor blijven ze ook zonder medicatie of psychiatrische hulp vrouw en meesteres over hun té gekke genialiteit. En jaja héél wat mannen hebben het daar verdomd moeilijk mee en dus proberen ze hen op diverse wijzen een spreekwoordelijk kopje kleiner te maken doch het lange termijn resultaat is dat de vrouwen hiermee gewoon nog meer extra wind in de zeilen geven om beter te 'scoren' dan eender welke man ooit deed. Vrouwen die bewust aan hun innerlijke balans hebben gewerkt lopen echter minder te pronken met hun genialiteit... ze ventileren héél vaak en héél bewust hun geniale ideeën via hun mannelijke partner om alzo de lieve vrede binnen het mannenbrein én mannenlichaam te bewaren. Hierdoor behouden ze tegelijk ook de vrede in de relatie, het gezin, hun sociaal netwerk etc. Deze strategie speelt zich al eeuwen en eeuwen af.
Of was jou dat nog niet opgevallen? Neem niets van mijn woorden persoonlijk of denigrerend op want ze zijn louter informatief en tot anders na-denken bedoeld. Dus... Anyway, Have Fun Any Way!