Van wie is oorspronkelijk de slogan: "roken, we lossen het samen wel op "?

Is het van de overheid, van de industrie of van iemand anders?

Graag met bron.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee! Inspiratie?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, inderdaad, ik googelde maar kon zelf niets vinden erover, en begon te twijfelen! :-)

Het beste antwoord

De slogan was iets anders, namelijk: Roken? Samen komen we er wel uit".
Deze is bedacht door de tabaksindustrie.

Zie 3e alinea in de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ty,
"goed" gedaan van die industrie,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke blog trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op internet zoekt, kom je toch heel vaak de slogan "Roken? Dat lossen we samen wel op" tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@widar, ja maar niet de auteur ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, ik heb nog niet een oorspronkelijke bron kunnen vinden. Maar ik bedoel slechts aan te geven dat je niet zomaar kunt zeggen dat de slogan anders is. Blijkbaar zijn er 2 verschillende en je hebt het duidelijk over die ene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoorde toevallig vandaag op de radio een oude nederlandse radiocommercial uit de 30-er jaren dat roken en gezond zijn hand in hand gaan. En als voorbeeld werd een bekende wielrenner genoemd die ook rookte. Bizar...
Natuurlijk kwam deze ook van de tabaksindustrie.