ben 18 en heb zoon 17 mnd, woon bij moeder, heb dringend woning nodig, jeugdzorg zegt dit ook, gem. doet niet aan urgentie wat nu ?

heb eerder in 2 tienermoeder trajecten en begeleidend wonen gezeten deze al afgerond dus kan op geen mogelijkheid meet daar terrecht, dit mag ook niet meer van jeugdzorg, deze zegt dat ik een zelfstandige woning moet hebben.
echter loopt mijn moeder (die chronische vermoeidheid heeft) op het eind van haar latijn en is de enigste oplossing nog dat zij mij uit huis zet.
dan ben ik dakloos met een zoontje van 17 maanden.
ik sta al 8 maanden ingeschreven voor een woning maar ik krijg maar niks, mijn gemeente doet niet aan urgentie behalve als je een medische indicatie hebt waardoor je een aangepaste woning nodig heft pfft maar mijn vraag is dus nu, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

ga naar het ziekenhuis en vraag om een medische indicatie of naar de huisarts of dokter of advocaat, het kan allemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan langsgaan bij een maatschappelijk werk bureau bij jou in de stad. Jeugdzorg zou je moeten helpen bij deze situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet in welke gemeente je woont maar je kan altijd terecht bij het inloopuur of een afspraak maken bij het algemeen maatschappelijk werk in jouw woonplaats. Zij kunnen JOU ook helpen ondanks dat je 18+ bent. Jeugdzorg kan/mag niks voor je doen omdat je 18+ bent.
Ik neem aan dat je als 18-jarige met een kindje ook niet in staat bent om een particulier huurtarief te betalen, anders zou je nog kunnen proberen of je onder de leegstandswet een leegstaande koopwoning kunt huren.

Je kunt proberen of je anti-kraak ergens kunt gaan wonen. Dat is goedkoop, maar je hebt geen zekerheid dat je kunt blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je bij makelaars informeren of ze huizen beschikbaar hebben die ze in de verkoop hebben staan. Een tijdelijk appartement voor 450 euro per maand zou moeten lukken, afhankelijk van waar je woont.
Je zal, als je niks anders kan vinden, voor de situatie waar je nu in zit een oplossing moeten zoeken.
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom het voor jouw moeder een probleem is dat jij daar woont met je kindje.

Je zou juist een grote steun voor je moeder kunnen zijn, je kan het huishouden overnemen en ik neem aan dat je zelf de zorg voor je kindje op je neemt.
Het zou toch niet zo moeten zijn dat jouw moeder het als een extra last ziet dat jullie daar wonen, maar meer als een hulp.

Ga om de tafel zitten en vraag haar waaróm ze aan het einde van haar Latijn is en wat een eventuele oplossing kan zijn.

Je zoontje is 17 maanden en je staat 8 maanden in geschreven, snap dat de nood hoog is, maar dat is voor veel mensen zo, je had ook eerder al vooruit kunnen kijken.

Misschien kan je ook tijdelijk bij iemand anders terecht, een tante of je grootouders

Mijn antwoord is eigenlijk zoek zélf naar een oplossing en laat het niet afhangen van het krijgen van een woning, want dat zal echt nog wel even duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vragensteller vermeldt duidelijk in haar vraag waarom thuisblijven geen optie is.