Wat zijn de consequenties voor de kraanmachinist die de pilaar omstoote in het stadion van Twente waardoor er zoiets gebeurde?

Door de schadevergoeding van het gebouw zelf, en degene die is omgekomen en degene die gewond zijn?
Ik denk niet dat hij daarvoor verzekerd is, want ik denk dat het echt aan miljoenen schade is

Ps, ik weet dat het niet zeker is dat het door die kraanmachinist was
Maar ALS het wel zijn schuld is, wat zijn dan se consequenties voor hem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop niet teveel want het is een ongeluk en als hij de veroorzaker hiervan is zal hij dit zijn levenlang met zich mee moeten dragen. Hij wordt dan al genoeg gestraft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mevrouw,
Daar ben ik het helemaal mee eenes! Al erg genoeg voor zo'n man!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bijna altijd in dit soort situaties wordt er veel gespeculeerd over de schuldvraag en zijn er de invloeden vanuit de media die op verschillende manieren een beeld neerzetten van de gebeurtenis. Alleen een gedegen onderzoek naar de oorzaak van de ramp zal duidelijkheid brengen over wie er op welk moment iets heeft gedaan. Het is dus nog veel te vroeg om ook maar iets te kunnen zeggen over de eventuele gevolgen voor de kraanmachinist of andere medewerkers die op de bouw aanwezig waren. Ik begrijp dat je het interessant vind om te weten wat de gevolgen voor de kraanmachinist kunnen zijn, maar in mijn ogen is die vraag op dit moment te speculatief. Eerst zullen de feiten helder moeten zijn, dan komt de gevolgtrekking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat het vak niet vol zat met ajacieden hè! Zonde van de ene man!

Antwoorden (3)

Misschien is hij voor zoiets dergelijks verzekerd, dat kan.
Maar vaak is het het bedrijf waarvoor hij werkt dat verantwoordelijk is in zo'n situatie. De schadeclaims zullen als eerste naar het bouwbedrijf gaan.
Waarschijnlijk zal het bouwbedrijf ook wel iets met de machinist "regelen". Als hij verantwoordelijk is zullen er toch zeker consequenties voor hem zijn, en hij zal sowieso zn baan kwijt raken.

p.s. Ik heb nergens gelezen dat hij verantwoordelijk was..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet de kraanmachinist, maar zijn werkgever die is ingehuurd door de eigenaar van het stadion. Dus als er iets fout gaat bij de verbouwing is het bedrijf waarvoor de kraanmachinist werkt verantwoordelijk.
De kraanmachinist zelf kan hooguit ontslagen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Juist Baghera
ItisILeClerc
12 jaar geleden
vandaar het woord 'hooguit'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ItisILeClerc
Dank u. Inderdaad, vandaar het woord hooguit.
+1 trouwens voor je nickname :)
Als de kraanmachinist grote nalatigheid toegerekend kan worden dan kan hij een groot probleem hebben. Als dit niet zo is dan wordt de schade op de aannemer en dus zijn verzekering verhaalt. Zie het als een buschauffeur die iemand onder werktijd heeft aangereden. Als hij bv gedronken heeft dan zal hij verantwoordelijk worden gehouden. In het andere geval betaald de verzekeringsmaatschappij van het busbedrijf de schade. Wat de precieze consequenties zijn is moeilijk te zeggen want het kan erg ingewikkeld worden. Wie houdt wie verantwoordelijk. De opdrachtgever zal waarschijnlijk bij de aannemer aankloppen omdat die verzekerd is en een dikkere portemonnee heeft dan de kraanmachinist.