Waarom zijn er in nederland zo'n dure taxi's?

En dan bedoel ik niet de prijs per km maar de auto die gebruikt wordt. Laats zag ik nog een Mercedes E55 AMG taxi. Ik bedoel, wat is het nut daarvan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
corzijlstra
12 jaar geleden
Ik ben met name benieuwd naar de redenen waarom een Nederlandse taxi veel duurder is dan b.v. een Duitse taxi.

Antwoorden (3)

Dit zijn duurzame en representavieve auto`s.
Dit is ook voor hun een investering wat werer aftrekbaar is van de belasting.
12 jaar geleden
Ze gebruiken dure auto's omdat ze een grote deel terugkrijgen van de belasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Je krijgt aaleen maar geld trug als je omzet draaid waar je de afschrijving weer af mag trekken. Zo maar krijg je niets terug.
Status, comfort en representativiteit spelen een rol.

Sommige taxi's worden 24 uur per dag gebruikt. Het is dan belangrijk dat de taxi een beetje comfortabel is voor de chauffeurs. Echter een goedkopere auto, met een aangepaste stoel voor de chauffeur zou dan ook kunnen.

Vaak is de reden, om voor de hele dure types te kiezen toch een stukje status, die men wil verwerven. Even de collega's afpatsen.

Wat je hier in de stad ziet, is dat steeds meer bedrijven voor een minder luxe wagen kiezen en vervolgens de ritprijs naar beneden bijstellen. De concurrentiepositie wordt op die manier een stuk versterkt.
AlphaLimaSierra