Waarom willen mensen altijd bij het raampje zitten?

In de auto, bus en het vliegtuig. Mensen willen altijd bij het raampje zitten, ook wanneer ze allang weten hoe hun uitzicht eruit gaat zien en ook wanneer ze niet eens uit het raam kijken, willen ze bij het raampje zitten. Weet iemand hier de reden voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik vind dat wat prettiger. Sowieso is het wel fijn om naar buiten te staren, ik vind dat altijd een leuke bezigheid. Vooral als je alleen reist kan het anders wel erg saai zijn.

Alles wat hierboven staat is waar. Lekker naar buiten kijken, afleiding. Maar persoonlijk vind ik ook dat als je een lange reis maakt je bij het raampje het lekkerst kan leunen. Als je bijvoorbeeld in het vliegtuig wilt slapen. Je ligt niet tegen iemand aan of je hangt niet in het gangpad. Lig je toch lekkerder.

naast bovenstaande antwoorden, kan het ook zijn tegen wagenziekte. als je namelijk de richting van het voertuig kunt volgen, word je minder snel wagenziek. de bewegingen die je evenwichtsorganen voelen, kloppen dan met wat je ziet. ga maar eens op een bochtige weg achterin de auto een boek zitten lezen en vraag of de chauffeur een stukje pittig wil sturen. een knappe man/vrouw als je na een halfuur niet misselijk bent!