Hoe kan een partij als het CDA in vredesnaam gaan onderhandelen met de PVV die niet democratisch en tegen vrijheid van geloof is?

Toegevoegd na 13 uur:
Het CDA betekend Christelijk (Heb u naaste lief gelijk u zelfe, dus ook de moslims) Democratisch(wat de PVV zeker niet is) Appel. Ze verlogenen hunzelf.
Ik denk dat de meeste mensen die op de PVV stemmen meer een protest naar de volkomen zich zelf belachelijk makende grote politieke partijen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Inderdaad. Een echte christen kan onmogelijk instemmen met een regering waarin een partij deelneemt die ontwikkelingshulp wil afschaffen. Deze mensen noemen zich christelijk, maar zijn dit helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom staat die min daar? Ik zou je een plusje willen geven om het te compenseren, maar ik ben nog niveau 1, dus dan maar zo +1 :)

Andere antwoorden (9)

Ga maar eens na.

Wat als de CDA het NIET doet?

Dan gaan we waarschijnlijk ook nog nieuwe verkiezingen houden (Als een nieuwe paars plus nogmaals faalt). De CDA en VVD hebben dan een heleboel stemmen minder en de PVV krijg er volgens de peilingen een HELEBOEL meer en zou wel eens als winnaar uit de bus komen.

Op deze manier kunnen ze in ieder geval nog iets inbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan een partij als de CDA die dan zo democratisch is, dat niet doen? En zo de democratische beslissing van 1,5 miljoen Nederlands in de prullebak gooien.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je daarmee de democratisch recht van nog meer pvda stemmers weggooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 juist!
sterredag
13 jaar geleden
@rick en daarom vindt ik dat de coalitie eigenlijk besproken zou moeten worden met VVD-PVDA-PVV
Maar wie of wat denkt het CDA dan wel niet te zijn? Of je het eens bent met de PVV of niet, ze hebben meer stemmen gehaald en dat is de wil van het volk. Mochten er nieuwe verkiezingen komen, wordt de PVV hoogstwaarschijnlijk de grootste partij van Nederland. Waar is dan die fantastische democratie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk snap ik het best wel. De vrijheid van Godsdienst staat bij het CDA hoog in het vaandel. Dit is de enige manier om iets tegengas te kunnen geven aan de PVV. Het CDA accepteert niet dat een bepaalde groep inwoners van ons land wordt gediscrimineerd.

Aan de andere kant, zoals het nu gaat komt het ook niet goed en wint Wilders alsnog bij nieuwe verkiezingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, wat het ook wordt..als er al een kabinet uit voorkomt, is dat zeker géén lang leven beschoren.

Deze huidige verdeeldheid zet zich natuurlijk voort en..leidt absoluut tot een volgende crisis.

Er hoeft slechts één persoon dwars te liggen en pats!De hele boel ploft uiteen.

Alle aan de onderhandelingen deelnemende partijen hebben tot nu toe niet hun ware gezicht laten zien.

Daarom zijn ze allen nog vol goede moed..nu nog wel..

PVV betekent partij voor de vrijheid..maar wiens en welke vrijheid hebben zij op het oog?

Nou dáár komt het CDA t.z.t. wel achter..wanneer het veel te laat is..Laat ze nu nog maar even lekker doorslapen..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PVV is met 24 zetels de tweede partij van Nederland geworden,en daar kan niemand maar dan ook niemand omheen. Zelfs het CDA niet,bovendien is het CDA een regeringspartij (altijd geweest) en geen oppositie partij!

Toegevoegd na 3 uur:
De derde partij sorry! (met dank aan reinier)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Sjopse;

Dat kan het CDA omdat bij hun de drang tot regeringsdeelname altijd de grootste motivator is geweest. Die machtswellust zegt kennelijk meer over de partij dan de C en de D in de naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het CDA wil door de PVV te laten gedogen de PVV uitschakelen. En zo de zetels terugkrijgen die ze hebben verloren aan de PVV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 inderdaad :))
Misschien kunnen ze van elkaar leren. Ze hebben allebei goede eigenschappen van eigen bodem, en verbergen die niet. Compromissen mogen hen niet vreemd zijn.