Waarom heeft Wilders 4 zetels verloren?

Wilders werd gisteren bekend, heeft 4 kamerzetels minder in de peilingen dan een maand geleden.

Waarom heeft Wilders 4 zetels verloren?
En is dit dan eindelijk het begin van het einde van zijn PVV?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

laten we het hopen.
ik denk dat steeds meer mensen doorkrijgen dat z'n one-liners misschien wel even aanspreken, maar dat het ook wel handig is als je af en toe wat constructieve bijdragen hebt.
14 jaar geleden
Wilders is nou eenmaal van het type politicus die het van populisme moet hebben. En dat werkt alleen als je voortdurend de schijnwerpers op je hebt gericht. Dat is de afgelopen tijd (gelukkig) een stuk minder geweest. Als die rellen op dat Rotterdamse dancefeest bijvoorbeeld door Marrokanen werden veroorzaakt, dan zou Wilders hoog van de toren hebben geblazen en hebben lopen gillen dat we het leger hadden moeten inschakelen. Nu is hij stil. Typisch he?

Overigens is dit niet 'het einde' van de PVV. Je hebt nou eenmaal een bepaald deel van de bevolking die hun mening laat bepalen door de vette koppen van Telegraaf, RTLBoulevard en GeenStijl, en die groep zal niet zomaar verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ermee te maken hebben dat de PVV niet meedoet aan de gemeenteraadverkiezingen. Daardoor staat de partij ineens in een ander daglicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil helemaal niets zeggen. Straks gebeurd er weer wat en dan stijgt hij weer in de peilingen.