Hoe kan ik minder tijd door brengen op het net?

Kan iemand mij serieus advies geven hoe ik minder tijd door kan brengen op internet want ik zit er soms wel uren achter en dan denk bij me zelf van ik moet echt iets anders doen maar dan kan ik niet echt wat vinden wat ik denk een heel bekent probleem bij veel mensen dus als iemand een idee heeft om minder op het web door te brengen laat een reactie achter!!

dankjewel
groet
nick kessels

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb er ook last van hoor. Elke vrije minuut besteed ik op het internet. Niet élke avond, maar wel zeker 4 van de 7 dagen, maar dan niet omdat ik geen zin heb. Ik werk elke dag, en heb geen vriendinnen. Ik en mijn verloofde gaan af en toe naar de bioscoop (HEEL af en toe) en soms kijken we film, en zo eens in de maand gaan we wandelen met mooi weer. Ik weet dus niet of je vrienden hebt, of een vriendin/vrouw, ik ga er even van uit van niet. Misschien kun je een magazine kopen en die doorbladeren? Als je vrienden/familie in de buurt hebt, misschien vaker langsgaan? Of inderdaad werk zoeken of meer werken (al begrijp ik dat áls je al fulltime werkt je niet graag ook nog in de avond werkt..) En zoals al is gezegd, proberen niet alles gelijk op te zoeken maar opschrijven of later terug te halen. Het is moeilijk..in ieder geval voor mij, als ik in bed lig en ik denk ergens aan en ik ben nog niet zo moe dan ga ik achter internet hetgene opzoeken haha

zoek een hobby man! ga eens lekker een dikke snoek proberen te vangen ofzo. ga voetballen met je vrienden. ga achter de dames aan. ga sporten. muziek maken ( is alsnog op de pc maarja) ontwikkel jezelf ipv hele dagen op msn ofzo door te brengen. doen superveel mensen. daarom is deze nieuwe generatie ook zo dom als stront, als ik zo eerlijk mag zijn

Lees een boek. Je weet wel: zo iets van papier met een heleboel papiertjes achter elkaar. Daar staan letters in. En zinnen. Met leestekens: je weet wel: punten, komma's etc. En redelijk veel hoofdletters als een nieuwe zin begint. Die letters en al die andere tekens vertellen een verhaal. Soms heel spannend. Soms heel leerzaam. Maarja, daar kan je ook verslaafd aan raken.

trek de stekker uit het internet en ga naar buiten! met dit weer zijn er (vooral in steden) genoeg mensen buiten. Ga lekker op een terrasje zitten en spreek mensen aan die je interessant lijken.

Dan moet je niet alles meteen willen opzoeken/bekijken zodra je iets ziet of in je gedachten opkomt. Maar daarvan een lijstje (op papier:-) en zeg tegen jezelf dat je eens in de 4 uur het lijstje gaat afwerken. Vul het lijstje aan of maak een 2e lijstje als het je teveel wordt voor 1 sessie. Werk ook alleen dat lijstje af en niet meer. Geloof mij, op een gegeven moment wordt het allemaal minder.

Het is vakantie je kunt veel doen. -Zoek een baantje, je hebt wat te doen en je hebt nog een leuk extra'tje. -Waarschijnlijk ga je al op vakantie, mocht dit niet zo zijn vraag dat dan aan je ouders. -Ga je al wel op vakantie ga met vrienden dan op vakantie. -Bel vrienden om te voetballen.

Zet NU je computer uit !

Met babystapjes afbouwen. Ga hier en daar een proefles nemen. bedenk dat hoe rustiger je huis er uit ziet, hoe meer rust er in jou zit, bekijk eens wat jij nou vroeger altijd leuk vond kom te doen en wat je nu leuk zou vionden om te doen en ga dat dan ook daadwerkelijk doen. Maar ga niet ineens vande ene dag op de andere helemaal niet meer achter je pc, dan zit je er binnen no time weer achter. Maak een lijstje met dingen die je kunt doen, werk/streep af wat je geedaan hebt. Breng balans in leuke en minder leuke dingen. Be3denk dat die minder leuke dingen nodig zijn. Rust Reinheid en Regelmaat klinkt misschien oubollig ( Dat deed het bij mij wel) Maar ik merk, nu ik het toepas wél tde effecten ervan. Een computer geeft prikkels, of je er nu achter zit of niet, net zoals rommel in huis en andere dingen je prikkels geven. Een teveel aan die prikkels maakt je moe. Ik zet dus de computer uit en ga lekker muziek maken, kleding maken, mensen opzoeken, mijn huishoudelijke taken doen, op tijd naar bed, lekker op tijd eruit ( goh nooit geweten dat je ook zonder ochtendhumeur wakker kunt worden) T is teveel om hier in dit vaklje te vertellen, maar als het goed is komt mijn boodschap wel over :) Dinbgen buiten je pc leveren energie op. Een heel belangrijke reden je pc eens links te laten liggen :) In clubhuizen e.d. worden proeflessen gegeven, bij NHA NTI LOI, etc zijn er tal van cursussen, belijk de lijsten eens... Er is toch altijd wel iets dat je interesseert. Wat jou interesseert op internet kun je ook in real life doen, ook al is het weer eens lezen in een ECHT boek in plaats van van een scherm :) Toegevoegd na 2 minuten: http://www.goeievraag.nl/vraag/stop-computeren-internet-verslaving.185828 lees ook de antwoorden hier eens en een heel grote sprong kun je al maken door eens een weekje weg te gaan zonder pc, tv telefoon etc. Geniet van de rust... Ik weet zeker dat je ernaar terug gaat verlangen :) Als je thuis komt heb je dan veel minder behoefte aan je computer :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100