Zwerfdieren wel of niet voeren op je vakantieadres?

iedereen heeft hier wel een mening over, maar ik zou graag onderbouwde antwoorden willen, liefst met bron.
bedankt alvast!

Rieneke1
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je ze voeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had je dit niet al eerder gevraagd, of soort gelijk? :$
Rieneke1
12 jaar geleden
wow, dieren zijn mijn passie.
heb al 35 jaar 3/4/5 katten, werk bijna 18 jaar bij vogelopvang/dierenambu.
dieren verzorgen zit in mijn bloed.
Rieneke1
12 jaar geleden
rinke, dat klopt, ik probeer het nog een keer, maar dan anders geformuleerd.
de eerste vraag werd verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet naar welk land je gaat maar zwerfdieren kunnen meestal gewoon eten vinden hoor. Anders zouden ze vlak na hun geboorte al dood zijn gegaan

Het beste antwoord

Zwerfdieren voeren is geen probleem, maar doe het niet dicht bij uw hotel of appartementencomplex.
Als de dieren hier aan gewend zijn zullen ze terug blijven komen en de eigenaar of volgende gasten zullen daar niet altijd van gediend zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee. want dan zitten de volgende vakantiegangers ook met die dieren opgescheept. (als ze eenmaal de weg kennen blijven ze terugkomen)
Lijkt me onderbouwd genoeg, bron heb ik niet
anneliez
12 jaar geleden
Niet voeren, je veroorzaakt overlast op de plek waar je voert omdat de dieren terugkomen. En het is misschien zielig om zo'n beestje te laten verhongeren maar je kan beter voor ontwikkelingshulp zorgen. Net als in Afrika: geen eten sturen maar zorgen dat die mensen zelf eten kunnen verzorgen. Bij dieren kun je ze beter laten castreren/steriliseren om zo minder zwerfdieren te creëren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er van af waar dat vakantieadres is, en welke dieren jij onder zwerfdieren verstaat...

Beren zwerven soms ook rond op campings. Je kan ze brood met honing voeren, maar dan kom je er vervolgens niet meer van af...

Toegevoegd na 6 minuten:
Het hangt er ook nog eens van af of wat jij denkt dat gezond voor het zwerfdier is, dat ook daadwerkelijk is.

Misschien vindt het dier jouw voedsel wel lekkerder dan zijn natuurlijke voedsel, en eet hij vervolgens niet meer wat hij nodig heeft om gezond te blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij t niet erg vindt dat zo'n dier dan elke dag langs gaat komen moet je t lekker doen (voer een keer de eenden bij je boot en ze weten je keer op keer te vinden). Ik kan mij alleen voorstellen dat de eigenaar van de camping/appartement daar niet op zit te wachten.bron: gezond verstand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh wat een moeilijke vraag!
Doe je het wel, is het natuurlijk voor je zelf erg leuk, maar ook voor het zwerfdier.
Maar als je weer op huis aan gaat en je het zwerfdier achter moet laten, is dat voor je zelf niet leuk, maar ook niet voor dat zwerfdier.
Dus zou je zeggen is er dan geen winst.
Doe je het niet, dan is dat voor je zelf niet leuk en voor dat zwerfdier verandert er niets.
Mogelijk is het zwerfdier zich aan het aanpassen aan zijn omstandigheden en leert hij te overleven.
Ga je dan wel voeren, dan verstoor je deze ontwikkeling en moet daarna weer opnieuw zien te overleven.
Dus zou ik zeggen, in het belang van het dier, het niet te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALs je niet ziek wilt worden op je vakantie adres zou ik het niet doen, want van zwerfdieren kan je ziek worden je kan Hondsdolheid op lopen http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondsdolheid

Een arts zei dat tegen mij dat mijn kinderen en ik zelf ook absoluut geen zwerfkatten en honden moet gaan aaien.

Jij wilt ze misschien niet aaien, maar het is wel verlijdelijk als je ze voert wil je ze ook het liefst aaien denk ik.

Hondsdolheid ook wel rabiës of lyssa genoemd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dier dat rabiës heeft laat zich doorgaans niet voeren.
Tegenover mijn woning is een ouderlingentehuis. Sommige van die oma's hebben niets anders te doen dan zwerfkatten te voeren. En als die dat mogen, waarom zou jij dat dan niet doen? Onder zwerfdieren versta ik honden en katten, geen ratten of ander ongedierte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het zielig vindt moet je die arme dieren gewoon voeren, doen wat je hart je ingeeft.
Hebben ze misschien ook een beetje vakantiegevoel.