Wat moet je doen als je een onrechtvaardigheid niet kan belemmeren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat accepteren is allemaal wel leuk en mooi maar soms ben je te gefrustreerd/boos/ verdrietig omdat je iets niet kan veranderen. Geef daar dan expressie aan. Dat kan je op allerlei manieren doen. Van een rondje hardlopen en heel hard schreeuwen ( Vanuit je buik) tot een kussen aan gort meppen met je vuist. Schreeuwen helpt ook..:-) Echt hard oergebrul Het klinkt lachwekkend en is misschien nog wel hartstikke eng en spannend. Je kan ook schilderen of een verhaal schrijven.... Last but not least is er een klein dingetje wat je wél kan doen? Doe dat dat dan. Praat erover met iemand...

Erin berusten dat onrechtvaardigheid blijkbaar bestaansrecht heeft en deze conclusie als levenswijsheid beschouwen.

De Amerikaanse theoloog Reinhold Niebuhr heeft ooit gezegd: Heer, geef me de kracht om te veranderen wat ik kan veranderen, de berusting om te accepteren wat ik niet kan veranderen en de wijsheid om het verschil te zien. En dat is het beste antwoord dat ik je kan geven. Sommige dingen zijn niet te veranderen; hoe onrechtvaardig ze ook zijn. Daar zul je in moeten berusten.

Aanvaarden / accepteren, dat onrechtvaardigheid bij het leven hoort, hoe moeilijk dat ook is. Het is zoals het is. Dat betekent niet, dat je met je armen over mekaar moet gaan afwachten m.i.: daar waar je kunt helpen ongerechtigheid ongedaan te maken: doen!

We kunnen niet de hele wereld veranderen/verbeteren. Er is veel onrecht, in het groot en in het klein. Voor jezelf en in je eigen omgeving kun je wel het verschil maken. Leef op een goede manier, doe wat je kunt, wees oprecht, help anderen al je kunt. Dan is de wereld al een beetje mooi, met zo'n persoon erbij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100