Waarom is er geen handtekening op verblijfsvergunning?

Ik ken iemand die wou een jongerenrekening openen bij de Fortisbank maar toen ze haar verblijfsvergunning vroegen bleek dat ze er geen handtekening op had maar al haar vrienden hebben wel een handtekening op hun verblijfsvergunning? Waarom zij niet?

Toegevoegd na 2 uur:
@itsme Is dat gratis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie Vraag!

Het beste antwoord

Er zijn veel geprivilegieerde. Die mogen niet werken en wel studeren en hebben uiteraard recht om een bankrekening te openen.
Dit zijn mensen die niet geregistreerd worden bij de gemeente. Die komen rechtstreeks via de Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ze worden ook niet vervolgd door de Vreemdelingenzaken.
Dit zijn o.a. familieleden of kinderen van Int. Organisatie medewerkers.
Ze moeten wel een handtekening zetten op hun geprivilegieerde verblijfsvergunning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn geprivilegieerde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn mensen die niet geregistreerd worden bij de gemeente. Die komen rechtstreeks via de Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ze worden ook niet vervolgd door de Vreemdelingenzaken.
Dit zijn o.a. familieleden of kinderen van Int. Organisatie medewerkers.

Andere antwoorden (1)

Misschien dat die persoon een verblijfsvergunning heeft voor een bepaalde tijd of voor een bepaald doel. Hij/zij mag in dit geval niet werken in Nederland. Het is dus goed mogelijk dat wanneer je hier officieel niet mag werken en hier dus bent voor motieven als toerisme of studie, dat je niet het recht heb om daarmee een bankrekening te openen.