Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als je een onrechtvaardigheid niet kan belemmeren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je toelichten waarover deze onrechtvaardigheid gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in je dagelijks leven bv. Tijdens een debat met je partner. Of een getuige zijn bij een mishandelling. Een slechte nieuws hoort, dat total niks mee te maken heeft bv. Ja noem maar op. Kan van alles zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat accepteren is allemaal wel leuk en mooi maar soms ben je te gefrustreerd/boos/ verdrietig omdat je iets niet kan veranderen. Geef daar dan expressie aan.

Dat kan je op allerlei manieren doen. Van een rondje hardlopen en heel hard schreeuwen ( Vanuit je buik) tot een kussen aan gort meppen met je vuist. Schreeuwen helpt ook..:-) Echt hard oergebrul Het klinkt lachwekkend en is misschien nog wel hartstikke eng en spannend.

Je kan ook schilderen of een verhaal schrijven....

Last but not least is er een klein dingetje wat je wél kan doen? Doe dat dat dan.

Praat erover met iemand...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Erin berusten dat onrechtvaardigheid blijkbaar bestaansrecht heeft en deze conclusie als levenswijsheid beschouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Amerikaanse theoloog Reinhold Niebuhr heeft ooit gezegd:

Heer, geef me de kracht om te veranderen
wat ik kan veranderen,
de berusting om te accepteren wat ik niet kan veranderen
en de wijsheid om het verschil te zien.

En dat is het beste antwoord dat ik je kan geven. Sommige dingen zijn niet te veranderen; hoe onrechtvaardig ze ook zijn. Daar zul je in moeten berusten.
(Lees meer...)
Pieter2011
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig antwoord!+!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ vind ik ook een mooi antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! +++
Aanvaarden / accepteren, dat onrechtvaardigheid bij het leven hoort, hoe moeilijk dat ook is.
Het is zoals het is.
Dat betekent niet, dat je met je armen over mekaar moet gaan afwachten m.i.: daar waar je kunt helpen ongerechtigheid ongedaan te maken: doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We kunnen niet de hele wereld veranderen/verbeteren. Er is veel onrecht, in het groot en in het klein.

Voor jezelf en in je eigen omgeving kun je wel het verschil maken. Leef op een goede manier, doe wat je kunt, wees oprecht, help anderen al je kunt. Dan is de wereld al een beetje mooi, met zo'n persoon erbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing