Is 1 euro voor een kuub kraanwater een goede prijs?

Wordt er onnodig veel verdiend op kraanwater?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

1 Euro is volgens Vewin (Vereniging van waterbedrijven in Nederland) het gemiddelde variabele tarief van een kuub drinkwater in Nederland. (Huishoudelijk verbruik, zonder belastingen)

Er zijn mensen die wat meer betalen, en mensen die wat minder betalen.

Of dat veel of weinig is is lastig te zeggen, dan moet je gaan kijken naar de kosten die de bedrijven maken om het water te winnen, te zuiveren en te transporteren naar de eindklant.

Maar als je het gaat vergelijken met flessenwater, dan zie je dat drinkwater uit de kraan in Nederland best betaalbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat is echt heel duur, ik betaal ongeveer 67 cent oer kuub
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is veel wij betalen 0.88 cent per kuub incl alle belastingen endergelijke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is best wel veel... De gemiddeld prijs is 2 keer zo laag