Schoenmaten. In welke verhouding worden de maten van schoenen voor volwassenen, ingekocht?

Als je als winkel 1 type schoen in wilt kopen voor volwassenen, welke sleutel wordt er dan gebruikt voor de maten?
Bijv: Maat 37-45.
Maat 37 is 1%
Maat 38 is 7% of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Ha, die Visara;

Een slimme winkelier houdt bij hoe de verkochte schoenen zich qua maat verhouden en bestelt daarmee overeenkomstig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat men kiest voor de meest gangbare maten en dit zijn voor de heren vaak maat 42 of meer en voor dames zal dit rond maat 40 liggen,de rest van de maten zullen in aantal iets minder ingekocht worden.