Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn werkgever door het jaar heen minder uren laten werken en in de vakantie periode, meer uren laten werken .

Mijn werkgever wil mijn door het jaar minder uren laten werken als contract en in de vakantie periode meer uren dat ik aan mijn uren kom over het jaar!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
700

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een werkgever mag dat als dat zo is vastgelegd in jouw arbeidscontract en jij dit hebt ondertekend.
Ze noemen dit ook wel een min-max contract
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als dit niet in je contract staat mag dit in overleg. Let er wel op dat de verantwoordelijkheid voor het aantal uren wat je draait bij je baas ligt niet bij jou.

Oftewel, dat hij niet aan het eind van het jaar laat weten dat je te weinig gewerkt hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij geen oproep contract hebt maar een contract voor een bepaald aantal uur, dan moet jou baas dat aantal uren maandelijks uitbetalen, ongeacht of je aan je uren bent gekomen. Moet het contact nog opgesteld worden zoals jij hierboven aan geeft dan is aan jou de keus of je dat wel of niet doet. Bij niet doen heb je natuurlijk grote kans dat je niet aangenomen wordt. Kijk voor de zekerheid even in de CAO die voor jou werk van toepassing is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding