Mag mijn werkgever door het jaar heen minder uren laten werken en in de vakantie periode, meer uren laten werken .

Mijn werkgever wil mijn door het jaar minder uren laten werken als contract en in de vakantie periode meer uren dat ik aan mijn uren kom over het jaar!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een werkgever mag dat als dat zo is vastgelegd in jouw arbeidscontract en jij dit hebt ondertekend.
Ze noemen dit ook wel een min-max contract
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als dit niet in je contract staat mag dit in overleg. Let er wel op dat de verantwoordelijkheid voor het aantal uren wat je draait bij je baas ligt niet bij jou.

Oftewel, dat hij niet aan het eind van het jaar laat weten dat je te weinig gewerkt hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij geen oproep contract hebt maar een contract voor een bepaald aantal uur, dan moet jou baas dat aantal uren maandelijks uitbetalen, ongeacht of je aan je uren bent gekomen. Moet het contact nog opgesteld worden zoals jij hierboven aan geeft dan is aan jou de keus of je dat wel of niet doet. Bij niet doen heb je natuurlijk grote kans dat je niet aangenomen wordt. Kijk voor de zekerheid even in de CAO die voor jou werk van toepassing is